2004-03-07, 12:22
Bannlyst
När man te.x drar i fingrarna så knäcker det. Vad är det som gör att det knäcker?
Citera
2004-03-07, 20:10
Medlem
Det blir ett vacuumtryck.. ungefär som när du drar loss en sugpropp från väggen.
Citera
2004-03-07, 20:33
Medlem
ahlmans avatar
Och när det är knän det handlar om är det väl nån vätska mellan "knoppen" och utgröpningen den går in i som det är lite taskigt med.. Det finns säkert fina ord för det här med, men dem kan jag inte.
Citera
2004-03-07, 20:44
Medlem
ButterFlys avatar
Jag har en handled som käpper och knastrar och har saker för sig. Kan låta som att man går i knarrsnö när jag rör på den(dock inte lika högt )
Har haft skitont i den i några år nu och efter 7besök på vårdcentralen (som inte ledde till nått) 3besök hos en företagshälsa(dom skickade 2st remisser) 3 besök hos olika ortopeder och 1 vanlig röntgen och 1 MR-röntgen skall jag göra en titthålsoperation under denna vår.
Dom kallar det tendelit eller nått sånt och om lider knakar väldig mycket så brukar det beror på att det är vätska i ledgången eller en inflammation.

Så snabb sveriges sjukvård är och vad kompetenta läkarna är på vårdcentralen.
Citera
2004-03-08, 20:02
Medlem
-Dr-s avatar
ButterFly, Du har inte skadat dig i handleden? Jag cyklade omkull för x år sedan och då knastrade det från h-leden den blev även instabil. Efter ett år av smärta träffade jag en handkirurg som prövade att göra en stabilisering med hjälp av en sena. Det funkade inte. Är nu gipsad efter en handledsatrhrodes av handled. Ont gör det ännu men mindre behöver inte äta 3 gr alvedon 50 mg tradolan om dagen längre. Operationsbild av min hand
Lycka till..

Edit: Fixade länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in