En gng nr jag fick sdant s tog jag bort att den skulle boota frn cdromen och gjorde s det skulle boota frn hdd direkt istllet.
Det lste mitt problem iaf
En gng nr jag fick sdant s tog jag bort att den skulle boota frn cdromen och gjorde s det skulle boota frn hdd direkt istllet.
Det lste mitt problem iaf
Mjo. I fallet med Windoze XP r det (svida jag inte helt missminner mig) bara att starta recovery console med hjlp av skivan. Sedan brukade jag skriva:
fixmbr
och
fixboot
Det r skert bara ett av kommandona som r "nyckeln" fast jag orkade aldrig ta reda p exakt vilket av dom som gjorde exakt vad, utan krde bgge. Helade oftast bootsektorn s den fetchade Windoze igen. Dock var det ofta nd krt, d vad som orsakat problemet i brjan var BIOS-relaterat (swappade HDD's dr t.ex.), s att nr detta var kirrat blev det istllet problem med globala Hardware Abstract Layer, kronisk BSoD och jag brukade bli rtt sn i toppluvan och nn av de ursprungliga gngerna vill jag rentav minnas att det slutade med reinstall.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!