2010-03-03, 21:13
Medlem
Nr jag startar upp min laptop fr jag detta felmeddelande. Ngon som vet vad man ska gra fr att f datorn att fungera igen?
Citera
2010-03-03, 21:14
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ocr123
Nr jag startar upp min laptop fr jag detta felmeddelande. Ngon som vet vad man ska gra fr att f datorn att fungera igen?

Boota med din OS-skiva och vlj att du ska reparera.
Citera
2010-03-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Boota med din OS-skiva och vlj att du ska reparera.
Fick inte med ngon nr jag kpte datorn. Finns det inga andra alternativ?
Citera
2010-03-03, 21:32
Medlem
En gng nr jag fick sdant s tog jag bort att den skulle boota frn cdromen och gjorde s det skulle boota frn hdd direkt istllet.
Det lste mitt problem iaf
Citera
2010-03-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikata
En gng nr jag fick sdant s tog jag bort att den skulle boota frn cdromen och gjorde s det skulle boota frn hdd direkt istllet.
Det lste mitt problem iaf
Vart ndrar man det? Och hur?
Citera
2010-03-03, 22:30
Medlem
Skogswalds avatar
Mjo. I fallet med Windoze XP r det (svida jag inte helt missminner mig) bara att starta recovery console med hjlp av skivan. Sedan brukade jag skriva:

fixmbr

och

fixboot

Det r skert bara ett av kommandona som r "nyckeln" fast jag orkade aldrig ta reda p exakt vilket av dom som gjorde exakt vad, utan krde bgge. Helade oftast bootsektorn s den fetchade Windoze igen. Dock var det ofta nd krt, d vad som orsakat problemet i brjan var BIOS-relaterat (swappade HDD's dr t.ex.), s att nr detta var kirrat blev det istllet problem med globala Hardware Abstract Layer, kronisk BSoD och jag brukade bli rtt sn i toppluvan och nn av de ursprungliga gngerna vill jag rentav minnas att det slutade med reinstall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in