2012-03-22, 10:28
Medlem
När någon säger att de är bättre än dig eller de dom gör är bättre kan man alltid kontra med.
"Well that's like your opinion man". Funkar för mig, de kan ju inte precis kontra de.
Citera
2012-03-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perople
När någon säger att de är bättre än dig eller de dom gör är bättre kan man alltid kontra med.
"Well that's like your opinion man". Funkar för mig, de kan ju inte precis kontra de.
Big Lebowski. Länk till klippet fnns på förra sidan.
Citera
2012-03-22, 16:02
Medlem
- Vad glor du på?
- Apan mitt emot. (I synnerhet roligt för att det oftast är just apor som frågar dylikt)

- Fan, är du bög eller?
- Ledsen att säg men du får ragga på någon annan. Jag är hetero. (Fullkomligt allvarlig och ledsamt)

- Har du sett Jonas?
- Du menar Jonas i baren på Harrys, typ en och sjuttiofem lång, blond och blåögd?
- Ja, ja precis
- Nej, han har jag aldrig sett.

- Ska du ha stryk eller?
- Det är bra, tack (PANG allt du har på struphuvudet sen sparkar du honom i huvudet när han ligger ner och ger onda ögat till hans kompisar) - snacka om comeback, waddap!?
Citera
2012-03-22, 21:13
Medlem
Citat:

Den är också bra. Du kan även säga "Okej, jag förstår dig." eller bara "Okej" eller "Ja, precis."

Funkar också med "Du får tycka som du vill!", eller om du vill dissa lite mer "Det är helt okej om du tycker så, jag känner dig knappt så dina åsikter är lika mycket värda för mig som mina sopor."

Givetvis är man ju helt lugn när man svarar i stil med detta.
Citera
2012-03-22, 21:25
Medlem
AliBarracudas avatar
Om någon säger att du är gay säg att dom önsketänker ( OBS fungerar bäst på folk av samma kön)
Citera
2012-03-22, 21:32
Medlem
Hatar verkligen då man ska säga nått till nån och börjar med Hördu..
Och dom kontrar med...Vadå hör inte du ?

Sten i skallen ska dom ha..:P
Citera
2012-03-22, 21:46
Medlem
Citat:

Kom på en till som är skön. En kille skröt en gång om hur mycket pengar han tjänade, och hur mycket mer än mig han hade i lön, så jag bara sa "Kul! Jag är glad för din skull "

Hans min gick från

till typ

Citera
2012-03-22, 22:20
Medlem
Dickenss avatar
"Håll käften, hora"
Citera
2012-03-22, 23:09
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KORITFW
Ja alltså så kan man ju absolut...

Exempel

Fan va ful du är
-Ja alltså så kan man ju absolut tycka va men.. problemet med din åsikt.. är att du är helt jävla dum i huuve!

Ska vi dra ut eller?
-Ja alltså så kan man ju absolut lägga upp sina idéer va men.. problemet med din idé är att du är helt jävla dum i huuve!

Krävs att man säger detta på ett visst sätt! man ska inleda precis som om det verkligen ligger någonting i det dom precis sa eller att han absolut kan ha rätt i det han säger, och svara ganska lugnt och sakta. Pausa innan "problemet med..." och sedan drar du iväg i det lugna svaret och betonar "dum i huuve!"

Jävligt skön faktiskt. Blir väl till att dra den någon gång i framtiden.

Tycker att de bästa är när man kommer dragandes med något helt oväntat. Sen bör man alltid hålla en seriös samtalston. Man kan ju till exempel hålla med om diverse kommentarer, eller spela totalt ovetande. Kan bli jävligt kul när man låtsas att inte riktigt förstå, och ber om en ordentligare förklaring eller liknande.

1 - Din jävla bög!
2 - Hur menar du nu?
1 - Fattar du trögt eller?
2 - Förlåt, jag hänger inte alls med i svängarna här. Kan du ta om det från början?
1 -

Jävligt fattigt exempel, jag vet, men det kan appliceras på väldigt många olika situationer och är därför ganska användbart. Kan ju till exempel leda till att individen förstår hur jävla dumma kommentarer han fäller, vilket ofta är fallet.
Citera
2012-03-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Kom på en till som är skön. En kille skröt en gång om hur mycket pengar han tjänade, och hur mycket mer än mig han hade i lön, så jag bara sa "Kul! Jag är glad för din skull "

Hans min gick från

till typ

Människor är väldigt känsliga med pengar haha. Skrytmånsar är lätta att ignorera.
Citera
2012-03-23, 18:23
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Kom på några exempel som några bekanta brukar dra till med..
Den första:
1. "Hördu din jävla bög!"
2. "Jaa jag är fan bög."
1. Blir helt ställd, ser ut såhär innan han går iväg

Den andra, jävligt omogen och vulgär men är ändå en fungerande taktik inriktad på att försätta den otrevlige i chock.

1. "Är du helt jävla dum i huvet?"
2. "Mm va, din mammas fitta?"
Denna brukar generera en lång tystnad blandad med avsmak.
Citera
2012-03-23, 18:37
Medlem
Montanaburkens avatar
Tänkte efterfråga en comeback faktiskt.. Stör mig sjukt mycket på folk som säger/skriver ''Frågade jag eller?'' ''Bad jag om din åsikt?'' Det är så idiotiskt att säga sånt, men jag vet inte vad jag ska ''comebacka'' med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in