2014-06-14, 20:51
Medlem
Koddmongots avatar
"Den svarta solen - Del 2 av 3" fungerar inte.
Någon som kan fixa?
Citera
2014-06-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
"Den svarta solen - Del 2 av 3" fungerar inte.
Någon som kan fixa?

Fixat.
Citera
2014-06-15, 04:20
Medlem
Bonnatorps avatar
På förra sidan minns jag det fanns en länk där man kunde rippa hela seriestrippar att dubba om direkt, men nu hittar jag den inte längre.
Någon som minns vilken det var?
Citera
2014-06-15, 18:25
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Är det bara jag som anser att Kalletarknark borde drivas med någon Danbooru-aktig imageboard-mjukvara?
http://en.wikipedia.org/wiki/Imagebo...u-style_boards
Vad skulle det innebära rent praktiskt? Jag skulle inte ha något emot att se bilder direkt i chatten, men annars tycker jag stt sidan är rätt bra som den är.
Citera
2014-06-15, 18:27
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
På förra sidan minns jag det fanns en länk där man kunde rippa hela seriestrippar att dubba om direkt, men nu hittar jag den inte längre.
Någon som minns vilken det var?
Tänker du på disneyfreecomics (eller vad det nu hette) kanske? Den sidan är nere.
Citera
2014-06-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Tacka Natti som skapade sajten. Tacka Yojne också; han är praktiskt taget den drivande kraften bakom att sidan existerar. Det är han som suttit och laddat upp i princip alla serier hela vägen från scratch flera gånger. En sann eldsjäl.

Då får Natti och Yojne ett särskilt tack! Och du också BOBO som en av de som skapar bra serier!
Citera
2014-06-17, 14:18
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Vad skulle det innebära rent praktiskt? Jag skulle inte ha något emot att se bilder direkt i chatten, men annars tycker jag stt sidan är rätt bra som den är.
Det innebär att bilderna kommer att kunna ha taggar.
Citera
2014-06-17, 17:46
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Det innebär att bilderna kommer att kunna ha taggar.
Det ställer jag mig positiv till!
Citera
2014-06-22, 22:32
Medlem
Sthlmsdudes avatar
Hej, har läst serierna ett tag och blev idag medlem, har löst de första sidorna men ställer kanske en dum fråga. Hur gör jag för att göra en egen strip?

Vart hämtar jag hem bilderna och vilket program använder man?
Citera
2014-06-23, 08:47
Medlem
Weilyns avatar
Jag tankade ner en sjuhelvetes massa Don Rosa- och Barks-serier från piratbukten. Vet att många köper billigt från Myrorna, eller liknande, och scannar in sidorna själva.

Förbättringen av bubblorna görs i vilket bildredigeringsprogram som helst. Själv kör jag med gamla hederliga Paint.
Citera
2014-06-23, 13:29
Medlem
Sthlmsdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weilyn
Jag tankade ner en sjuhelvetes massa Don Rosa- och Barks-serier från piratbukten. Vet att många köper billigt från Myrorna, eller liknande, och scannar in sidorna själva.

Förbättringen av bubblorna görs i vilket bildredigeringsprogram som helst. Själv kör jag med gamla hederliga Paint.

Super, tack för svar. Misstänkte att det var nått sånt då det kan vara väldigt skiftande i kvalite

Får vi se om det blir någon serie framöver-
Citera
2014-06-23, 14:41
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsdude
Super, tack för svar. Misstänkte att det var nått sånt då det kan vara väldigt skiftande i kvalite

Får vi se om det blir någon serie framöver-

http://kalletarknark.com/serie.php?id=1694

Den här serien, "de ej sammansatta seriernas förbannelse" var till stor hjälp för mig i början.

Piratebay är nog bästa alternativet idag. Finns ett par svenska tidningar från 70-talet i galet hög upplösning där vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in