• 1
  • 2
2010-03-05, 13:29
Medlem
umpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Jag misslyckas konstant med popcorn, blir bara massa halvpoppade hårda popcorn. Karln står på poppandet här, och enligt honom så har jag för hög värme. Jag kör på högsta värme från början till slut av nån dum anledning, medans han har den på medelvärme under hela processen. Så mitt tips är väl att göra som jag; kör på högsta värme och ruska en massa på grytan så det inte bränns
(Miss)Lycka till

Hahaha där fick du till det

PÅ micron eller spisen? Jag gör med högsta värmen på både spisen och micron(750w) och det blir alltid ett bra resultat fast inte i min mening
Citera
2010-03-05, 20:41
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpf
Hahaha där fick du till det

PÅ micron eller spisen? Jag gör med högsta värmen på både spisen och micron(750w) och det blir alltid ett bra resultat fast inte i min mening
Trodde det var självklart att jag menade kastrullpop
Micropop är icke gott. Gör dom på spisen om du vill ha såna där hårda halvpoppade och kör på högsta värme.
Citera
2010-03-06, 00:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Trodde det var självklart att jag menade kastrullpop
Micropop är icke gott. Gör dom på spisen om du vill ha såna där hårda halvpoppade och kör på högsta värme.
Va? Kan man göra popcorn i Micro? Jösses, undrar vad de kommer att hitta på härnäst, färdigskivad ost och pannkakssmet på tetrapack?
Citera
2010-03-06, 01:32
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Va? Kan man göra popcorn i Micro? Jösses, undrar vad de kommer att hitta på härnäst, färdigskivad ost och pannkakssmet på tetrapack?
Skrattade när jag såg skivad ost på affärn, 169 kr kilot. Måste vara rena rama lyxosten som går för det priset.
Citera
2010-03-06, 02:06
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpf

Hahaha! En gång för några år sedan hade jag diskat ur kastrullen för att poppa popcorn på spisen och jag orkade inte torka ur kastrullen ordentligt. Utan det fanns lite vatten droppar kvar, fyllde på med lite olja väntade inte speciellt länge förrän det spratt stora "droppar" med väldigt väldigt varm olja. Inte så jätte konstigt egentligen om jag hade tänkt efter lite.
Aake kanske ville utsätta mig för det eller visste inte bättre, men så lättlurad är jag inte... längre

Jag skojar inte. Vill du ha misslyckade popcorn så gör lite vattenånga i grytan snusen.
Citera
2010-03-06, 03:30
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jag skojar inte. Vill du ha misslyckade popcorn så gör lite vattenånga i grytan snusen.

Har du aldrig fått vatten i varm olja?
Citera
2010-03-06, 13:16
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Har du aldrig fått vatten i varm olja?

Alltså en fuktig gryta häller man lite olja i och majskorn, sedan drar man på med värme på spisen och de misslyckade popcornen är ett faktum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in