2010-03-02, 22:15
Medlem
Hej!

Har precis installerat Ubuntu för första gången i mitt liv, allt funkar bra och jag är riktigt nöjd om än dock ovan med hur allt fungerar men till problemet.

- jag har skaffat anonine vpn tunnel
- skapat en VPN tunnel i Knetworkmanager med det som står på Anonine.com
- fyllt i lösenord och användarnamn och fått en "flik" som det står Anonine på

det som händer nu är att det står "activating" under anonine vpn tunneln, men sen händer inget mer, ser inte om jag är ansluten med vpn tunneln eller inte

känner att det är väldigt frustrerande....

har kollat runt på alla möjliga sidor och hittar inget som hjälper mig!

SNÄLLA HJÄLP!

Mvh Putte
Citera
2010-03-02, 22:40
Medlem
nnncs avatar
ÄR det här nån slags browserstyrd tunnel du talar om eller?
Citera
2010-03-03, 18:54
Medlem
ja det är det, kör från www.anonine.com det ska funka bra, men får det inte att aktiveras!
Citera
2010-03-04, 11:37
Medlem
nnncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toktorsk
ja det är det, kör från www.anonine.com det ska funka bra, men får det inte att aktiveras!

Nej, det är en pptphistoria. Du får nog sätta dig och läsa instruktionerna på sidan först och posta dina frågor sen.

OT. Strunta i den här skiten, byt till en seriös leverantör.(E.g. www.vpntunnel.se eller prq.se.)
Citera
2010-03-16, 21:28
Medlem
Jag hade samma problem med pptp. Men det löste sig när jag körde med gnome och NetworkManager istället. Installera pptpd och kontrollera att den daemonen körs, därefter får du i NetworkManager en meny som heter "VPN-anslutningar", gp "Konfigurera VPN..." skriv in gateway, användarnamn och lösenord. Det ska gå helt utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in