Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-02, 21:39
Medlem
Hej!

Jag köpte en skärbräda hos Åhlens i limmat ändträ (Bok) för 349 kr. Trots att jag oljat in denna (många gånger) med paraffinolja så har den spruckit i fogarna och trät känns väldigt strävt. Helt enkelt får jag känslan av att denna bräda är av dålig kvalitet.

Vet någon vart jag kan få tag på en skärbräda i trä av god kvalitet? Gärna i butik i Stockholmsområdet.

Tack på förhand!
Citera
2010-03-02, 21:47
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_robin88
Hej!

Jag köpte en skärbräda hos Åhlens i limmat ändträ (Bok) för 349 kr. Trots att jag oljat in denna (många gånger) med paraffinolja så har den spruckit i fogarna och trät känns väldigt strävt. Helt enkelt får jag känslan av att denna bräda är av dålig kvalitet.

Vet någon vart jag kan få tag på en skärbräda i trä av god kvalitet? Gärna i butik i Stockholmsområdet.

Tack på förhand!
Undrar också , köpt flera skärbrädor som varit odugliga!
Citera
2010-03-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w_robin88
Hej!

Tack på förhand!
köp plast.
Citera
2010-03-03, 00:13
Medlem
IKEA har en stor och tjock skärbräda av ändträ som jag har ett gäng av. Väldigt prisvärd! Ingen av dom har spruckit, och då har jag bara oljat in dom två gånger. Den äldsta är nog fyra år gammal. Hittar den dock inte på hemsidan.

Något större än denna, men utan gummilist: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40082918
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in