2010-03-02, 19:21
Medlem
Blinkits avatar
Hej
Tänkte installera windows 7 på datorn. Har 2 hårddiskar, en för lagring på 1 terabyte och 1 för installation av operativsystem/spel på 150 gb. Vill ha bort allt på 150 gb disken men behålla allt på lagrings hårddisken. Jag undrar då om lagringshårddisken rensas vid en nyinstallation av win 7. Kmr formatera 150 gb disken i installationen.
Tacksam för svar!
Citera
2010-03-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkit
Hej
Tänkte installera windows 7 på datorn. Har 2 hårddiskar, en för lagring på 1 terabyte och 1 för installation av operativsystem/spel på 150 gb. Vill ha bort allt på 150 gb disken men behålla allt på lagrings hårddisken. Jag undrar då om lagringshårddisken rensas vid en nyinstallation av win 7. Kmr formatera 150 gb disken i installationen.
Tacksam för svar!
Nej den rensas inte om du väljer att installera på den andra hårddisken.
Vill du va extra säker så kan du ju bara plugga ur den andra hårddisken under installationen, ska inte vara några problem.
Senast redigerad av crille631 2010-03-02 kl. 19:28.
Citera
2010-03-02, 19:35
Medlem
Blinkits avatar
Okej jag kör väl på Tack för snabbt svar!
Citera
2010-03-02, 19:38
Medlem
gubbslemmets avatar
Men...man kan ju välja att ta bort partitionerna på den stora disken, skapa en ny partition och formattera den efter installationen? Bör ju vara smidigare än att plugga ur den helt. Eller är jag helt ute o seglar?
Citera
2010-03-02, 20:53
Medlem
Blinkits avatar
Har installerat win 7 nu, orkade inte plugga ur den andra hårddsiken. Allt är kvar på hårddisken så allt gick som planerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in