En liten popcorn väger ca 70 gram, en mellan popcorn ca 155 gram och en stor ca 285 gram. Samtliga angivelser är ungefärliga och avser vikt exlusive bägarens vikt.
Här följer en innehållsdeklaration för våra popcorn: Majs, palmolja, färgämne E 160 a, smörarom, salt, färgämne E 160b, klumpförebyggande medel E 551. Majsen är 100 % ICKE genmodifierad och kommer från USA. Palmoljan kommer från sydostasien via Tyskland där den förädlas med betakaroten och smörarom. Saltet förädlas i USA, vi har dock ingen information om ursprunget.
Jag har tyvärr ingen exakt information om hur många kcal/100g popcornen innehåller, däremot så innehåller de inget smör utan endast smörarom, alltså smörsmaksämnen.
Ska du göra biopopcorn så är det kanske såsbas du ska försöka hitta. Är en billigare produkt än klarifierat smör. Används typ till bearnaisesåsen på 'alla' ställen där bean serveras kall.
Finns säkert på citygross eller stort willys.
2. Popcornsalt, eller Flavacol som det heter. Jag använder detta: http://gottes.se/forsaljning-for-hem...l-popcornsalt/
Det finns olika smaker, men i kombination med smörsmaken från oljan föredrar jag ett neutralt salt.
För få dom som på bion, så måste man väl varmluftspoppa dom?
Då när man kör i grytan, så blir de mycket tyngre i konsistensen(i alla fall hemma hos mig).
Min popcorn favorit, det är parmesanpopcorn.
Det är en jävligt kladdig historia, men gud så gott.
Lätt, smör och riven parmesan, smärt ihop dessa(ej för mycket, då det blir svårt att blanda annars).
Sen om man är sugen på nån popcornkrydda, så gör det dom bara än godare
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!