2010-03-01, 10:22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Sen finns det ju platser i världen som antagligen är bra mycket hemskare än vilket fängelse som helst. För att återkoppla till Kongo så sysslas det där med systematisk våldtäkt av kvinnor där man även tvingar deras manliga släktingar att våldta dem. Fäder som tvingas våldta sina döttrar för att de ska sluta tortera dem och liknande... Jag gissar att både kvinnorna och männen som utsätts för dessa vidriga saker hade valt vilket fängelse som helst.

Nu förutsätter du ju att Kongonegrer har samma moraliska och etiska kompass som västerlänningar. Jag tror inte negergubbarna har så mycket emot att "tvingas" våldta sina döttrar i dessa fängelser. Och döttrarna blir ju oftast regelbundet våldtagna av sina manliga släktingar ändå så just våldtäktsbiten tror jag inte de tar så hårt på.
Citera
2010-03-01, 10:23
Medlem
HerrMoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ryssland må vara hemskt men fan fängelse ska inte vara någon rolig vistelse heller :d
Mja, 25% av de intagna skulle inte ens ha fängelse enligt domarna... Sen är det många som bara är på fel plats vid fel tillfälle eller som inte vill betala mutor till poliserna. Hade en bekant som vimsade bort sig i Moskva på fyllan, lyckligtvis hade han rika kompisar som köpte ut honom och hittade häktet han var i.

En nära bekant till familjen satt i Gulag för spionage, han fick inte ens en rättegång. Visst var det under Sovjet-eran men det är samma personer som är domare idag som då. Fängelser ska inte vara mysiga nej, men då många inte ens borde sitta i fängelse så är det ganska illa. I Svedala har vi tvärt om, 75% av de som släpps borde sitta på kåken men släpps.. Och nej, Eriks (lettisk stavning) var inte spion, han var skulptör.

Men jag vet inte om det är värst i Ryssland, i Mexico eller i Brasilien kan jag också tänka mig att det suger att vara. (Tänker mer på hur BOPE agerar utanför fängelserna, lär inte vara bättre när man väl är inne, samma med Colombia, Venezuela, Kina, Nordkorea och andra länder där regeringen antingen vill ha total kontroll eller har extrema problem. USA lär också suga getpung, men de har inte lika sunkiga lokaler och har större medialt tryck än övriga.)

Liberia verkar dessutom vara än värre håla än de flesta fängelserna i världen, alltså för de som inte är fängslade.
Senast redigerad av HerrMoro 2010-03-01 kl. 10:30.
Citera
2010-03-01, 10:30
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Nu förutsätter du ju att Kongonegrer har samma moraliska och etiska kompass som västerlänningar. Jag tror inte negergubbarna har så mycket emot att "tvingas" våldta sina döttrar i dessa fängelser. Och döttrarna blir ju oftast regelbundet våldtagna av sina manliga släktingar ändå så just våldtäktsbiten tror jag inte de tar så hårt på.
Vilken liten, tragisk och patetisk människa du är.
Citera
2010-03-01, 10:37
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Vilken liten, tragisk och patetisk människa du är.
+1

Alla vet vi att negrer ligger 500 år bakom oss men att vålda sina döttrar kommer vanliga personer aldrig vilja göra. (Läs: vanliga, även vanliga svarta)
Citera
2010-03-01, 11:16
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hmm, ryssland är nog det värsta mycket tack vare vädret också. I sydamerika har de iaf varmt men i el salvador ska det visst vara rätt illa. Där styr dock gängkulturen grymt mycket...

Ryssland må vara hemskt men fan fängelse ska inte vara någon rolig vistelse heller :d
"Vi hade i alla fall tur med vädret".

Jag tror inte man skulle klaga över en regnskvätt om man som disciplinär åtgärd satt fastsurrad vid en påle från gryning till kväll.
Citera
2010-03-01, 11:33
Medlem
Cuntflaps avatar
http://www.oddee.com/item_96825.aspx

Kanske är länken lite OT, men intressant.
Citera
2010-03-01, 11:46
Bannlyst
Fler länkar eventuellt tips på namn på dokumentärer man kan "öhm" köpa Haha nej ladda ner såklart!

MVH
Citera
2010-03-01, 12:12
Medlem
Azchateros avatar
Äktenskap.
Citera
2010-03-01, 12:35
Medlem
Rambovics avatar
Bangkok Hilton i Thailand

Cebu i Filippinerna, de danser, fy fan ! vilket tortyr !

Pollsmoor i Sydafrika

Carandiru Penitentiary i Brasilien.
Citera
2010-03-01, 12:43
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Inte ens 500 år räcker. Snarare flera tusen år. Tänk på hur avancerat Rom och Antiken var långt före kristus. Medan negrerna fortfarande lever i hyddor och käkar bananer.

http://twobluecrabs.com/images/e92b9...efbe3fc03d.jpg

Skulle vara roligt att låta någon som suttit flera år i något riktigt brutal fängelse, sedan få komma till sverige och sitta här.

Gym
Möjlighet att plugga
Kultur
Nöjen
Tv
Dyrare mat än vad våra barn får i skolan, eller våra pensionärer.
Livstids fängelse (bla mord) = 10 år (ute efter hälften också)
Vård
Med mera.....

Lite dålig video. Men roligt att se folk från andra länder kommentera bilderna från vårat fängelse. Och undrar på om bilderna tagna är fake.
http://welcometosweden.blogspot.com/...ison-cell.html
Citera
2010-03-01, 12:52
Medlem
EtCeteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
http://twobluecrabs.com/images/e92b9...efbe3fc03d.jpg

Skulle vara roligt att låta någon som suttit flera år i något riktigt brutal fängelse, sedan få komma till sverige och sitta här.

Gym
Möjlighet att plugga
Kultur
Nöjen
Tv
Dyrare mat än vad våra barn får i skolan, eller våra pensionärer.
Livstids fängelse (bla mord) = 10 år (ute efter hälften också)
Vård
Med mera.....

Lite dålig video. Men roligt att se folk från andra länder kommentera bilderna från vårat fängelse. Och undrar på om bilderna tagna är fake.
http://welcometosweden.blogspot.com/...ison-cell.html

Maten är dyrare och bättre (?) då det är den enda maten de får. Barn som går i skolan äter också hemma.

Man kan ansöka om tidsbestämt straff efter man avtjänat 10 år och man får då 18 år som minimum. Att få straffet tidsbestämt är inte någon rättighet, finns fångar som suttit 20+ år utan att få sitt straff tidsbestämt.

Gym finns inte i alla fängelser.
Citera
2010-03-01, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilz
wow, sånt här är så jävla intressant! meeer!

Mm, tycker att det ar fascinerande hur harda vissa fangelsen ar. Tycker du att det ar intressant bor du definitivt borja med Oz. Handlar om en lite halvmesig ekonom, typ medelsvensson med glasogon, villa, fru, vovve och barn som kor alkoholpaverkat och kor pa ett barn. Sen far han dela fangelse med valdtaktsman, pedofiler, maffialedare och annat pack. I borjan bollas han mellan nazisterna och negrerna, blir valdtagen av bada grupperna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in