Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ryssland må vara hemskt men fan fängelse ska inte vara någon rolig vistelse heller :d
Mja, 25% av de intagna skulle inte ens ha fängelse enligt domarna... Sen är det många som bara är på fel plats vid fel tillfälle eller som inte vill betala mutor till poliserna. Hade en bekant som vimsade bort sig i Moskva på fyllan, lyckligtvis hade han rika kompisar som köpte ut honom och hittade häktet han var i.
En nära bekant till familjen satt i Gulag för spionage, han fick inte ens en rättegång. Visst var det under Sovjet-eran men det är samma personer som är domare idag som då. Fängelser ska inte vara mysiga nej, men då många inte ens borde sitta i fängelse så är det ganska illa. I Svedala har vi tvärt om, 75% av de som släpps borde sitta på kåken men släpps.. Och nej, Eriks (lettisk stavning) var inte spion, han var skulptör.
Men jag vet inte om det är värst i Ryssland, i Mexico eller i Brasilien kan jag också tänka mig att det suger att vara. (Tänker mer på hur BOPE agerar utanför fängelserna, lär inte vara bättre när man väl är inne, samma med Colombia, Venezuela, Kina, Nordkorea och andra länder där regeringen antingen vill ha total kontroll eller har extrema problem. USA lär också suga getpung, men de har inte lika sunkiga lokaler och har större medialt tryck än övriga.)
Liberia verkar dessutom vara än värre håla än de flesta fängelserna i världen, alltså för de som inte är fängslade.