Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-28, 16:06
  #1
Medlem
Citat:
För andra året i rad arrangeras ett nationalistiskt Första maj-firande. Årets demonstration går under parollen "Svensk ungdom har rätt till en framtid" med fokus på den nyliberala krisen och den svenska ungdomens situation i det nya Sverige.

All information finner ni på www.1maj.nu som kommer att uppdateras kontinuerligt fram till 1 maj. @ div nationella forum

Kommer ni delta om inte så varför?
Citera
2010-02-28, 17:22
  #2
Medlem
Nej. Jag ska gå i kommunisternas tåg, så det krockar antagligen.
Citera
2010-02-28, 17:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Nej. Jag ska gå i kommunisternas tåg, så det krockar antagligen.
+1
Blir kommunisternas tåg för min del också, men om de nationella har hoppborg så kommer jag gärna på besök efteråt.
Citera
2010-02-28, 18:20
  #4
Medlem
wehrmachts avatar
+2

Jag ska också gå med kommunisterna i år och skratta åt alla deras tokigheter.
Citera
2010-02-28, 22:33
  #5
Medlem
Mark-in-de-parks avatar
Självklart !
Citera
2010-03-01, 01:01
  #6
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoerd
Kommer ni delta om inte så varför?
Neeh.. Jag ska nog ägna hela denna dag åt att lyssna på Thomas DiLeva och läsa Jonas Gardell, skulle jag tro.
Citera
2010-03-01, 03:00
  #7
Medlem
Moreatitudes avatar
Iom att de röda inte längre har någon egen politik och framförallt saknar lösningar på samhällsproblemen så sätter jag en hundring på att man gör det man gör bäst, man skiter i sin "egen" dag för att störa, enligt dom, det största samhällsproblemet av alla, dvs nationalister.

Ska bli skitkul att se dom överge sina egna arr. för att agera motpol gentemot vårt.

Ses i HBG
Citera
2010-03-01, 10:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moreatitude
Iom att de röda inte längre har någon egen politik och framförallt saknar lösningar på samhällsproblemen så sätter jag en hundring på att man gör det man gör bäst, man skiter i sin "egen" dag för att störa, enligt dom, det största samhällsproblemet av alla, dvs nationalister.

Ska bli skitkul att se dom överge sina egna arr. för att agera motpol gentemot vårt.

Ses i HBG

Har svårt att se att vänstern skulle svara på denna löjliga provokation, läste på sidan om denna grupps första maj, totalt värdelös analys och helt materialistiskt tom.

Möjligen av våldsvänstern isåfall, det kan ju tänkas att detta är ert mål.
Citera
2010-03-01, 23:24
  #9
Medlem
Gunnar.Rasputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Har svårt att se att vänstern skulle svara på denna löjliga provokation, läste på sidan om denna grupps första maj, totalt värdelös analys och helt materialistiskt tom.

Möjligen av våldsvänstern isåfall, det kan ju tänkas att detta är ert mål.
Jag tycker faktiskt tvärtom att upplägget är intressant, ur ett teoretiskt perspektiv. Det är spännande att dessa nazister tar ett steg bortifrån den typiska retoriken och börjar engagera sig socialt. Det kan höja det politiska klimatet lite inom de rörelserna.
Citera
2010-03-01, 23:55
  #10
Medlem
hoffies avatar
moreatitude:
det är snarare ni, dom bruna, som ständigt har saknat en egen politik...kolla på fria nationalister nätverket, hyffsat många aktivister landet om men utan någon som helst politik bakom sina nattliga klistermärkesaktioner...
Nu börjar ni dock försöka bryta ny mark, genom klent försöka anamma det vinnande röda konceptet att arbeta i verkligheten med en konkret politik.

Att ni ens väljer att demonstrera på en sådan dag som 1 maj finner jag lustigt, då 1 maj är en otroligt röd dag (i dubbel bemärkelse)...vet du ens hur traditionen med att demonstrera den 1 maj uppkom?
Eller är du lika historielös som resten utav dina fascistiska kamrater.
Citera
2010-03-02, 10:19
  #11
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoffie
moreatitude:
det är snarare ni, dom bruna, som ständigt har saknat en egen politik...kolla på fria nationalister nätverket, hyffsat många aktivister landet om men utan någon som helst politik bakom sina nattliga klistermärkesaktioner...
Nu börjar ni dock försöka bryta ny mark, genom klent försöka anamma det vinnande röda konceptet att arbeta i verkligheten med en konkret politik.

Att ni ens väljer att demonstrera på en sådan dag som 1 maj finner jag lustigt, då 1 maj är en otroligt röd dag (i dubbel bemärkelse)...vet du ens hur traditionen med att demonstrera den 1 maj uppkom?
Eller är du lika historielös som resten utav dina fascistiska kamrater.

Att nationalister demonstrera på första maj är ju knappast något nytt, som bekant var det populärt även i Tredje Riket. Om jag inte minns fel så återknöt även nationalistiska talare till de mördade anarkisterna förra året, något som är betydligt ovanligare i de "röda" talen vad jag kan minnas.
Citera
2010-03-02, 14:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffie
moreatitude:
det är snarare ni, dom bruna, som ständigt har saknat en egen politik...kolla på fria nationalister nätverket, hyffsat många aktivister landet om men utan någon som helst politik bakom sina nattliga klistermärkesaktioner...
Nu börjar ni dock försöka bryta ny mark, genom klent försöka anamma det vinnande röda konceptet att arbeta i verkligheten med en konkret politik.

Att ni ens väljer att demonstrera på en sådan dag som 1 maj finner jag lustigt, då 1 maj är en otroligt röd dag (i dubbel bemärkelse)...vet du ens hur traditionen med att demonstrera den 1 maj uppkom?
Eller är du lika historielös som resten utav dina fascistiska kamrater.

Nazister är ju röda så det passar väl bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback