2010-02-28, 14:57
Medlem
babianpungens avatar
Såg i fredags en riktigt sliten gammal tjackpundare som blev avhyst av en väktare. Han blev lite "lack" och sa bla: Du har inget att komma med, du är page"!! fattar du? Du är page!

Jag finner alltid fascination och även stor humor i deras språk och jargong. Om ni har roliga ord som används i dessa kretsar, dela med er! Kan även vara kåkfararuttryck och kriminella slang, och tattarspråk.

Skriv gärna vad de betyder också. Jag tror att ordet page helt enkelt betyder att man är dum i huvudet.

Jag är f.ö Göteborgare och jag välkommnar framförallt göteborgspundarord, då göteborgspundarna är absolut roligast!
Citera
2010-02-28, 15:14
Medlem
brajzillas avatar
"du ser ut som skit har du haft inbrott i ansiktet eller?" sånt hör man bara i hufvudstaden
Citera
2010-02-28, 15:24
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
"du ser ut som skit har du haft inbrott i ansiktet eller?" sånt hör man bara i hufvudstaden

Den har jag aldrig hört. Finns säkert en uppsjö av lokala grejer!
Citera
2010-02-28, 15:25
Medlem
babianpungens avatar
Burubeng är ett annat ord, men jag vet inte exakt vad det betyder, tror att det är dåre, typ. En helsläng är en hundralapp, halvsläng 50-lapp
Citera
2010-02-28, 15:30
Medlem
brajzillas avatar
7.5% öl = en Brännässla / 7.väck
och slängbit är väl en gratis bit man får av en polare
Senast redigerad av brajzilla 2010-02-28 kl. 15:33.
Citera
2010-02-28, 19:15
Medlem
Thubbes avatar
Två lodisar på en bänk:

Pundare1: Fan, leffe. I förrgår hittade jag ett helt G hemma i lägenheten. Hur ofta har man inte gått runt och velat ha men inte haft liksom?
Pundare2 (Leffe): Den som ändå hade ett hem...
Pundare1:
Citera
2010-03-01, 10:45
Medlem
Sture-Bergwalls avatar
En gång hörde jag en pundare på stan som trodde att man kunde få en Oscar i fysik. Han hade stora näsborrar. Äcklig jävel.
Citera
2010-03-01, 10:54
Medlem
Page är gammalt. Det körde vi med i grundskolan (GBG)

Jag gillar "Pekka" = äldre för snut. Ebba hade ju en låt som hette Peppra En Pekka (Skjut En Snut hette den också)
Citera
2010-03-01, 19:44
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture-Bergwall
En gång hörde jag en pundare på stan som trodde att man kunde få en Oscar i fysik. Han hade stora näsborrar. Äcklig jävel.

Fy fan! Finns det så tragiska människor? Jag mötte ett vrak en gång som stod och låtsasspelade gitarr med ett basebollträ en gång!
Citera
2010-03-01, 19:48
Medlem
Makaron2s avatar
Uttrycket ''Slirig'' gillar jag :P

''Var så fruktansvärt slirig igår.''
''Jag är gubbtrött.''
Citera
2010-03-02, 18:00
Medlem
Hagalundsnyckel = kofot
Knas = det är något som är fel
Rullbandspelare = gammal pundares benämning på kassettdäck eller videobandspelare
Tjåla = stjäla
Tjålat/tjålad = något stulet
Citera
2010-03-02, 19:00
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Mitt favorit pundarord är tjattras (alt. chattras).

Används som tilltal - "Läget tjattras?" Fanns även ett skönt skatetrick som hittades på i en skateskola på Z-TV om jag inte minns fel. Tricket gick ut på att man kickar i väg brädan och sen går efter den som en tjackpundare (ni vet, ryckigt, hjulbent).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in