Citat:
Ursprungligen postat av KosmoAster
Beror på hur stora flaskorna ifråga är. Största boven i dramat är syret och ljuset. Man plockar ut den ur kylen när man ska droppa sockerbitar osv. Går säkert att göra det på ett bra sätt men jag tror nog att det bli enklare att bara har lappar, som man kan ta fram för sig när det är dags att sälja. Man delar upp det direkt sedan är det bara att förvara det 5 – 10st/lappar för sig, på så sätt behöver man inte ta fram allt. Dessutom så kan det lätt bli fel dosserat när folk ska droppa med flaskorna, eller kanske sälja det under festival (droppa folk på tungan)
Oj då det kom vist 3 droppar ursäkta. Det kan bli mycket dumheter när folk är igång och festar. För att inte tala om när flaskan i stort sätt är tom, fast att det kan säkert finnas en 10 – 20 trippar kavar i den, sedan ska folk skölja ut det sista lilla och det blir fel.
Jo, är mycket som kan hända.. Var mest intresserad eftersom jag är sugen på att köpa hem en flaska för personligt bruk när ekonomin nu tillåter det.
Och ja, man får ju vara försiktig när man droppar ut så det inte blir för stor dos. Personligen droppar jag alltid ner på handen så är man lite säkrare om nån skulle råka droppa en monsterdos.
(Visst tas ju lsdn fortfarande upp genom huden, men det är bra mycket lättare att torka bort från handen/armen än från tungan, heh)