• 3
  • 4
2010-08-17, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Jo, det låter ju väldigt logiskt. Är nog ingen större hit att försöka komma på bra säljknep när man är dumpundad.

Hursomhelst, du nämner dåliga flaskor.. Hur vanligt är det att flaskor tappar potens?

Beror på hur stora flaskorna ifråga är. Största boven i dramat är syret och ljuset. Man plockar ut den ur kylen när man ska droppa sockerbitar osv. Går säkert att göra det på ett bra sätt men jag tror nog att det bli enklare att bara har lappar, som man kan ta fram för sig när det är dags att sälja. Man delar upp det direkt sedan är det bara att förvara det 5 – 10st/lappar för sig, på så sätt behöver man inte ta fram allt. Dessutom så kan det lätt bli fel dosserat när folk ska droppa med flaskorna, eller kanske sälja det under festival (droppa folk på tungan)

Oj då det kom vist 3 droppar ursäkta. Det kan bli mycket dumheter när folk är igång och festar. För att inte tala om när flaskan i stort sätt är tom, fast att det kan säkert finnas en 10 – 20 trippar kavar i den, sedan ska folk skölja ut det sista lilla och det blir fel.
Senast redigerad av KosmoAster 2010-08-17 kl. 14:47.
Citera
2010-08-17, 15:13
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KosmoAster
Beror på hur stora flaskorna ifråga är. Största boven i dramat är syret och ljuset. Man plockar ut den ur kylen när man ska droppa sockerbitar osv. Går säkert att göra det på ett bra sätt men jag tror nog att det bli enklare att bara har lappar, som man kan ta fram för sig när det är dags att sälja. Man delar upp det direkt sedan är det bara att förvara det 5 – 10st/lappar för sig, på så sätt behöver man inte ta fram allt. Dessutom så kan det lätt bli fel dosserat när folk ska droppa med flaskorna, eller kanske sälja det under festival (droppa folk på tungan)

Oj då det kom vist 3 droppar ursäkta. Det kan bli mycket dumheter när folk är igång och festar. För att inte tala om när flaskan i stort sätt är tom, fast att det kan säkert finnas en 10 – 20 trippar kavar i den, sedan ska folk skölja ut det sista lilla och det blir fel.

Jo, är mycket som kan hända.. Var mest intresserad eftersom jag är sugen på att köpa hem en flaska för personligt bruk när ekonomin nu tillåter det.

Och ja, man får ju vara försiktig när man droppar ut så det inte blir för stor dos. Personligen droppar jag alltid ner på handen så är man lite säkrare om nån skulle råka droppa en monsterdos.
(Visst tas ju lsdn fortfarande upp genom huden, men det är bra mycket lättare att torka bort från handen/armen än från tungan, heh)
Citera
2010-08-20, 01:30
Medlem
zimmyys avatar
Hahaha, herregud. 100 kr/g torkad svamp?

Riktiga trippar level 5 + på P. semilanceata aka toppslätskivling ligger på runt 3-5g torkad svamp, dvs sammanlagt 30-50 mg psilocybin och psilocin.
Senast redigerad av zimmyy 2010-08-20 kl. 01:36.
Citera
2010-08-21, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zimmyy
Hahaha, herregud. 100 kr/g torkad svamp?

Riktiga trippar level 5 + på P. semilanceata aka toppslätskivling ligger på runt 3-5g torkad svamp, dvs sammanlagt 30-50 mg psilocybin och psilocin.

Håller med om det mesta du skrev, men undrar hur du räkna ut hur mycket psilocybin torkade toppisar innehåller. Bara för intressets skull, då jag satt och räknade lite på det igår för skojs skull.
Citera
2010-08-21, 15:23
Medlem
john_does avatar
Toppslätskivlingen är bara en av alla gåvor vi fått från våra växtlärare. Den är inte till för att någon ska massplocka och sälja för egen vinningsskull. Tänk hur mycket fulsvamp som kommer plockas med och blandas ut med toppisarna för att ge högre vinster...

plocka tillräckligt för att du och dina närmaste ska klara er till nästa säsong istället. Skippa det här med att försöka tjäna pengar på det. Ska du tjäna en hacka så börja odla cubensis och sälj billigt så att fler och fler får upp ögonen för svampen.
Citera
2010-08-21, 19:24
Medlem
Bra sagt John Doe!
Citera
2010-09-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Inte en chans att du kan sälja motsvarande några hundra trippar innan svamparna blir dåliga. Även om du umgås i missbrukarkretsar eller bor i ett hippiekollektiv och kanske har 20st potentiella köpare så skulle dessa köpa max 2-3 trippar av dig per person. Svamp är inte något man käkar vid varje veckoslut.

jopp...Vill fan göra det varje dag resten av mitt liv om jag hade tillgångar utan tvekan. käkat svamp 5 dagar senaste veckan. sista trippen var igår och nu har ja nästan slut så ska spara. vart fan en 500 kittel igår : D fast hade aldrig betalat så dyrt pris när det är så lätt att plocka själv.
Citera
2010-09-20, 19:05
Medlem
Det är riktigt soft att sälja, speciellt till 8r som är sugna på testa allt, då blir det affärer för fulla puckar.
Citera
2010-09-20, 20:16
Medlem
Helt klart går det att tjäna stålar på toppisar, eller varför inte byta toppisar mot röka, i mina unga dagar kände jag ett flertal som plockade kg toppisar & åkte till christiania & bytte ett kg torkade toppisar mot ett kg bra röka utan problem
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in