• 1
  • 2
2010-02-28, 15:30
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Har en polare som jobbar i Norge & som har stora kronofogdeskulder i Sverige & han får behålla sin lön då fogden i Sverige inte kan röra denna pga att den just sitter på ett Norskt bankkonto!

Kronofogden i Sverige får såklart inte utmäta utländska bankkonton. Dock är det inga som helst problem för kronofogden i Sverige att söka verkställighet hos den norska motsvarigheten.

Att din kompis ännu inte fått sin lön utmätt beror med största sannolikhet på att det tar tid för byråkratins hjul att mala.

Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
har du något belägg som kan styrka ditt uttalande!

Japp.
Citera
2010-02-28, 16:59
Medlem
Messerschmitts avatar
Nej, man måste inte ha fast jobb för att få skuldsanering! Det är snarare så att det kan vara enklare om man har en kronisk allvarlig sjukdom och uppbär sjukersättning (tidigare kallat förtidspension) från Försäkringskassan.
Citera
2010-03-14, 15:41
Medlem
Är själv troligen på väg in i en sådan situation pga en diagnosrelaterad incident i skolan.
Lagt allt skolarbete på is, försöker komma på kreativa sätt för att hantera situationen på bästa sätt. Har en uppsättning av talanger jag skulle kunna utnyttja för att dra in lite cash, musik på nätet, extrajobb, osv.

Har gått relativt bra för mig fram till 11 års dagen, sedan började saker och ting gå åt helvete, i samband med en enorm förälskelse och en depression som gjorde att jag måste äta mediciner som riskerar min framtida hälsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in