2010-03-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
De flesta ja, men det finns säkerligen en hel del fans till diverse klubbar som jublade över benbrottet
Såklart det finns men som sagt det säger ju enbart saker om personerna och inte klubbarna som de håller på.
Citera
2010-03-02, 14:33
Medlem
P.Gs avatar
Fyfan vilket vidrigt benbrott, man mår ju illa.

Med det sagt så ser det hela ut som en 50-50 situation där Ramsey kastar sig fram för att peta undan bollen (och då har all tyngd på just det benet) samtidigt som Shawcross kommer ett par tiondelar senare in i situationen (med noll chans att reagera på vad Ramsey just gjort) och katastrofen är ett faktum. Allt som kunde gå fel gick fel. Shawcross hade uppenbarligen inget ont uppsåt och liknande situationer händer i varje match. Självklart ska han inte stängas av och jag ställer mig ytterst tveksam till det röda kortet även om jag har full förståelse till varför domaren drog fram det i stridens hetta.
Citera
2010-03-02, 15:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Fyfan vilket vidrigt benbrott, man mår ju illa.

Med det sagt så ser det hela ut som en 50-50 situation där Ramsey kastar sig fram för att peta undan bollen (och då har all tyngd på just det benet) samtidigt som Shawcross kommer ett par tiondelar senare in i situationen (med noll chans att reagera på vad Ramsey just gjort) och katastrofen är ett faktum. Allt som kunde gå fel gick fel. Shawcross hade uppenbarligen inget ont uppsåt och liknande situationer händer i varje match. Självklart ska han inte stängas av och jag ställer mig ytterst tveksam till det röda kortet även om jag har full förståelse till varför domaren drog fram det i stridens hetta.
Samma sekund han såg foten i 90graders vinkel, bestämde han sig för rött.
Känner jag det som.
Citera
2010-03-02, 16:19
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Samma sekund han såg foten i 90graders vinkel, bestämde han sig för rött.
Känner jag det som.

Ja, att foten var i den vinkeln innebär att det var för hårt spel, vilket kan ge rött kort i fotboll. Det handlar om att ha respekt för varandra på planen och att gå in hur hårt som helst i dueller är inte att ha respekt. Hur skulle de se ut om någon som bryter benet på en motståndare får spela kvar? Någonstans går gränsen för hur hårt man får spela!

Jag kan anse att Ramsey själv faktiskt skulle kunnat få gult/rött kort eftersom han gick in lika huvudlöst i duellen. Alltså att båda spelarna borde straffas även om bara en av dem skadas.
Citera
2010-03-04, 22:31
Medlem
Strukturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Dad
Ändlöst jävla skitsnack från nån som tror han har koll på läget

Okej.
Du gör verkligen själv för ditt namn.

Citera
2010-03-05, 10:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Ja, att foten var i den vinkeln innebär att det var för hårt spel, vilket kan ge rött kort i fotboll. Det handlar om att ha respekt för varandra på planen och att gå in hur hårt som helst i dueller är inte att ha respekt. Hur skulle de se ut om någon som bryter benet på en motståndare får spela kvar? Någonstans går gränsen för hur hårt man får spela!

Jag kan anse att Ramsey själv faktiskt skulle kunnat få gult/rött kort eftersom han gick in lika huvudlöst i duellen. Alltså att båda spelarna borde straffas även om bara en av dem skadas.
Absolut inte, du vet om man sätter ner foten fel så kan det räcka med ens egen tyngd så samma sak skulle kunna hända.
ta Brolin tex, det var ingen märkvärdig situation där han brötfoten visserligen inte i en vinkel.
Ta Henrik Larsson där skenbenet går helt av i en kamp situation där dom bara jagar bollen, inget hårt spel alls.

Så ta ur hövet från räva så ska du nog också inse att det inte mer automatik betyder för hårt spel bara för ett ben/fot går helt av.

Tycker domaren mycket väl kunde gett gult också, men syns på domaren att han blir chockad.
Och därför kommer röda snabbt.
Citera
2013-12-01, 15:35
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Ja, riktigt jävla tråkigt detta. Hoppas Aaron kommer tillbaks bättre än någonsin, även om jag har svårt att se det hända. Kan i värsta fall ta upp till två år innan Ramsey är i riktigt bra form igen. Eduardo har ju fortfarande inte kommit upp i samma standard efter sin skada.
Det tog 3,5 år, och nu är han tillbaka bättre än någonsin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in