Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Du menar Gröne jätten? Näe... tror inte Lobengula är här för att göra reklam, han verkar ha rent (majs-)mjöl i påsen.
Lobengula: rapportera gärna resultatet av grillpremiären, det vintergrillas alldeles för litet i det här landet!
Ja då är jag tillbaka från en riktig köttfrossa
Första VI-butiken (Vasahallen) hade slut på det brasilianska köttet men erbjöd mig i stället svensk oxfilé. Jag tackade givetvis nej och chansade på Norrtullshallen. Köttdisken hade ingen oxfilé, varken svensk eller annat och jag kände hur svettdropparna började bildas i pannan

Men det visade sig att de hade den bakom disk p.g.a. snatterier. Så lycklig kompletterade jag med grillolja, bea och lite stark chilli.
Filén skivades i tjocka skivor och 2 kg fräste på fint i grillen. Grannarna och andra förbipasserande tittade på mig som om jag vore en idiot
Farsan hade fixat potatisgratäng och snart var det dags för frosseri. Tyvärr glömde jag kameran, jag hade planerat att lägga upp några bilder på premiärgrillningen.
Makalöst gott men det är i ärlighetens namn svårt att misslyckas med oxfilé. Jag kan starkt rekommendera en vintergrill för att hedra den kommande säsongen. Nu var den här brasiliansk och mycket god, men jag köper helst med ursprung i Argentina eller Uruguay. Jag inbillar mig att den är ännu saftigare från lyckliga djur som strövar på Pampas