2010-02-26, 22:31
Medlem
Det är ju vedertaget att rasismen står på en otillräcklig grund. Jag menar, tror man sig stå över andra skjuter man sig själv i foten. Det går ju inte att vara bättre - alla är ju lika värda. Jämställdhet implicerar välstånd, titta på Sverige och titta på Zimbabwe. Det är absurt att anta att skillnaden ligger i genetiska förmåner, jag menar, nog finns folk som är smartare än er?

Jag har gjort lite efterforskningar. I en veckas tid har jag frågat totalt 200 personer om deras inställning till nationalism, 83% kopplade samman nationalism och rasism. Och med koppla samman menas antagligen att man ofta hört de båda nämnas i samma sammanhang. Det är nu rimligt att anta att Sveriges påstådda suveränitet är påstådd i bemärkelsen påhittad. Rasismen är ju, givet seriösa aktörer, falsifierad sedan årtionden.

Så var befinner vi oss idag? Vi är ju inte rasister, däremot tycker vi ju att Sverige är trevligt. Fast landsgränserna blir ju alltmer luddiga. Om femtio år finns inte Sverige mer, då kommer våran landplätt tillhöra landet Norden. Hur ska man kunna heja på Sverige i OS då? Globaliseringen kommer självfallet fortsätta och då måste vi hitta utomjordingar för att, per definition, kunna vara nationalistiska. Demokratin styr ju, och globalisering prioriteras enligt ovanstående undersökning före nationalism.
Förmodligen existerar inga utomjordingar, men om de fanns skulle rymden tillslut globaliseras så pass att det skulle krävas utomrymdingar för att rättfärdiga nationalism.

Nationalister; nu stiger väl sakta ett ljus. Det är helt onödigt att bry sig i Sveriges suveränitet. Men frukta icke! Självklart får man hur man vill konvertera mellan ideologier. Istället för den förlegade nationalismen borde ni verka för en mer rättvis värld, där vi tillsammans tar årtag och gör alltet bättre för alla!
Citera
2010-02-26, 22:42
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Det går ju inte att vara bättre - alla är ju lika värda.
Knappast.

Citat:
Jämställdhet implicerar välstånd, titta på Sverige och titta på Zimbabwe.
Jämställdheten är absolut ingen anledning.

Citat:
Det är absurt att anta att skillnaden ligger i genetiska förmåner,
Det är att absurt att anta något annat.
Citat:
jag menar, nog finns folk som är smartare än er?
Östasiater som folk får högre poäng på IQ-tester, ja. IQ ensamt definierar inte ett folks värdighet, dock.

Citat:
, däremot tycker vi ju att Sverige är trevligt.

Jag tror du har missuppfattat den generella nationalisten, eller den "nationella" som det kallas nu för tiden. En nationalist tycker inte om dagens Sverige; han föraktar det.
Citera
2010-02-26, 22:57
Medlem
Pushtigbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Jag tror du har missuppfattat den generella nationalisten, eller den "nationella" som det kallas nu för tiden. En nationalist tycker inte om dagens Sverige; han föraktar det.

Förlåt, men detta förvirrar mig.
Hur kan man kalla sig nationalist om man inte gillar dagens Sverige?
Citera
2010-02-26, 23:00
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushtigban
Förlåt, men detta förvirrar mig.
Hur kan man kalla sig nationalist om man inte gillar dagens Sverige?

Det är ju själva poängen.

Man är nationalist för att man vill ta Sverige ur den här kulturmarxistiska negerdekadenta skiteran.
Citera
2010-02-27, 00:17
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramzz

Det är endast enligt den moderna demokratiska ideologin, som inte har någon som helst verklighetsförankring för övrigt, som alla är exakt lika mycket värda. Att alla skulle vara lika mycket värda förutsätter att de skulle vara identiska. Man kan värdera såväl individer som grupper utifrån diverse olika perspektiv. T.ex. så är en etnisk grupp som har och har haft ytterst begränsad framgång mindre värd än en som är och har varit betydligt mer framgångsrik, men på samma gång så utesluter inte detta att en individ från den mindre framgångsrika gruppen kan vara bättre än en individ från den mer framgångsrika gruppen.

Citat:
Jämställdhet implicerar välstånd, titta på Sverige och titta på Zimbabwe. Det är absurt att anta att skillnaden ligger i genetiska förmåner, jag menar, nog finns folk som är smartare än er?

Man behöver inte tro på de rasistiska teorierna för att tro på att folk är olika värda (själv är jag dock en rasist). Oavsett anledningarna, så kan man konstatera att Zimbabwe --och i stort sett hela Afrika söder om Sub-Sahara för den delen-- alltid har legat långt efter européerna och asiaterna, och det var tack vare den europeiska kolonisationen som det skedde någon som helst utveckling i Sub-Sahara för övrigt.

Till en viss del så är det dock sant att jämställdhet är bra, så länge det inte handlar om den nästintill psykotiska tron att alla --individer och grupper-- är precis lika mycket värda. Ett samhälle byggt efter medeltida modell, där huvudparten av befolkningen är fattiga bönder, skulle inte funka.
Citera
2010-02-27, 03:40
Avslutad
Citat:
Det är ju vedertaget att rasismen står på en otillräcklig grund. Jag menar, tror man sig stå över andra skjuter man sig själv i foten. Det går ju inte att vara bättre - alla är ju lika värda. Jämställdhet implicerar välstånd, titta på Sverige och titta på Zimbabwe. Det är absurt att anta att skillnaden ligger i genetiska förmåner, jag menar, nog finns folk som är smartare än er?

Jag har gjort lite efterforskningar. I en veckas tid har jag frågat totalt 200 personer om deras inställning till nationalism, 83% kopplade samman nationalism och rasism. Och med koppla samman menas antagligen att man ofta hört de båda nämnas i samma sammanhang. Det är nu rimligt att anta att Sveriges påstådda suveränitet är påstådd i bemärkelsen påhittad. Rasismen är ju, givet seriösa aktörer, falsifierad sedan årtionden.

Så var befinner vi oss idag? Vi är ju inte rasister, däremot tycker vi ju att Sverige är trevligt. Fast landsgränserna blir ju alltmer luddiga. Om femtio år finns inte Sverige mer, då kommer våran landplätt tillhöra landet Norden. Hur ska man kunna heja på Sverige i OS då? Globaliseringen kommer självfallet fortsätta och då måste vi hitta utomjordingar för att, per definition, kunna vara nationalistiska. Demokratin styr ju, och globalisering prioriteras enligt ovanstående undersökning före nationalism.
Förmodligen existerar inga utomjordingar, men om de fanns skulle rymden tillslut globaliseras så pass att det skulle krävas utomrymdingar för att rättfärdiga nationalism.

Nationalister; nu stiger väl sakta ett ljus. Det är helt onödigt att bry sig i Sveriges suveränitet. Men frukta icke! Självklart får man hur man vill konvertera mellan ideologier. Istället för den förlegade nationalismen borde ni verka för en mer rättvis värld, där vi tillsammans tar årtag och gör alltet bättre för alla!
Ramzz, kan inte du vara så vänlig och börja skapa den rättvisa världen du talar om ?
Jag tar för givet att du har något att dela med dig av ? Den dator du skriver på, behöver du verkligen den ? Nädu, dela med dig till kollektivet, alla dina ägor, för i en rättvis värld, så ska allt ägas av alla !

Har du någon fin bil så kan jag mer än gärna dela den med dig, vet du vad, vi kan ju inte vara så orättvisa att bara dela den emellan oss ! Jag ringar alla jag känner så turas vi om att använda bilen.

Sedan så har jag lite svårt att förstå ditt tankesätt att bara för att 83% av 200 pers hört nationalism och rasism i samma sammanhang så... ?
Det räcker med att läsa lite ur aftonbladet när dom periodvis får för sig att sprida sin kunskap om nationalismen så är ju självklart rasism på väg ut i nästa andetag.

Men i alla fall så har nationalism absolut ingenting med rasism att göra.

Hur menar du att världen blir mer rättvis om nationsgränserna försvinner ?
Slutligen, vad är det för värde du talar om när du säger att alla är lika mycket värda ?
Vad mäts det i ?
Citera
2010-02-27, 03:49
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Vad mäts det i ?

Det är det som är det roliga. Demokrater påstår att alla människor har lika värde, men de har ingen aning om vad som sätter värdet på en människa.
Citera
2010-02-27, 04:40
Avslutad
Citat:
Det är det som är det roliga. Demokrater påstår att alla människor har lika värde, men de har ingen aning om vad som sätter värdet på en människa.
Ehm, jag råkar vara till en viss del en demokrat.
Men jag antar du menar dom där kulturmarxistiska rabiata feministiska sakramentskadade hyndorna ?

Demokrati har ingenting med det påstådda värdet att göra, även om det kallas "demokratisk värdering".
Citera
2010-02-27, 07:55
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Det är ju vedertaget att rasismen står på en otillräcklig grund...

Förklara gärna för mig på vilket sätt du menar att globalisering står i motsats till nationalism.
Citera
2010-02-27, 13:08
Medlem
vidrigjattes avatar
Din efterblivenhet och inbillade storslagenhet, ditt värderande av ditt snille och ditt tragiska jag samt hur patetisk du är vet inga gränser. Jag kommer att njuta av att skriva det här.

Citat:

Vad som är vedertaget eller inte spelar ingen roll. Vissa är bättre än andra på vissa saker (såsom vetenskapen bevisar - vita HAR högre IQ än svarta och så vidare, och så vidare och så vidare; något du hade förstått om du inte hade varit upptagen med att sniffa insidan av ditt jävla rövhål och njuta av din "intelligens".) Svarta har säkerligen något annat de är bättre på. De kanske är mer uthålligare fysiskt, det är bara att kolla på OS.

Men nej, det säger ingenting om ett värde (ett begrepp du själv inte förstår antagligen din vedervärdiga ärthjärna). Ja, det finns folk som är smartare än oss, men det säger något om logiken att vi är smartare än andra..? Vad för etnicitet har du? Svara inte, skäm inte ut dig själv..

Citat:

Ja men vad sött! Har du gjort efterforskningar! När kommer efterforskningarna som du vartefter kommer att förstå att en människas åsikt i sig inte har något värde?

Jag tror inte på rasismen att man ska ha någon slags överlägsen inställning till andra raser, dock så är idealet för mig att alla beaktar varandras styrkor och svagheter och njuter av dem. Du vet, den RIKTIGA mångfalden?

Citat:

Nej, landsgränserna blir inte allt mer luddiga för att folk flyttar runt.. Sverige kommer säkert att finnas i tusentals år till innan något annat land tar över oss bara att vi kommer att vara muslimskt i framtiden. Varför sätter ni rödingar (jag vet inte vad du är, men dina åsikter som yttras här är nog för mig att bedöma dig som patrask) ett likhetstecken mellan landsgränser och folk? Symboliskt så JA, landsgränserna håller på att försvinna, men det kommer inte att ske. Jag tror att ni gör det för att det är det redigaste beviset som bevisar er verklighetsfrånvända och ideala cpvärld som är fylld av unge-röd symbolism. Ni är så insnärjda i ert tänkande och oförstående att ni inte ens fattar skillnaden på landsgränser och folkvandring.

Citat:

Du förstår inte. Nationalister VILL jobba för en rättvis värld, de är avsevärt bättre på det också än andra organisationer, vi tror bara på homogena samhällen. Förstår du varför vi gör det..? "RAZZZAAARRRR!!!! UPP MED MOLOTOVen CALLE!!!!!!!?????"

Jag brukar inte säga åt folk hur äckliga de är, men när sådana som DU tar en maktposition och tror att de är någon jävla ledsagare så kokar det verkligen i mig. Börja läs i böcker om saker du tror att du vet något om för helvete din efterblivna, korkade jävla fjolla. Eller sluta helt upp med "tänkande" och börja bygg med lego eller något annat som passar ditt kreativa utlopp.

Jag vill INTE ha en tillsägelse för det här inlägget, i sådant fall ska TS ha det också för hans nedlåtande äckliga attityd.
Citera
2010-02-27, 14:27
Medlem
Krollums avatar
Citat:
Det är ju själva poängen.

Man är nationalist för att man vill ta Sverige ur den här kulturmarxistiska negerdekadenta skiteran.

Jag gillar verkligen trender som dessa påstående.
Du skulle inte kunna förklara för mig vad kulturmarxism är utan att googla, för om du kunde det hade du inte skrivit att det existerar kulturmarxism i Sverige.

Och nej, judeägd media, pksyn på invandring och feminism är inte kulturmarxism
Citera
2010-02-27, 19:06
Medlem
ambisckos avatar
Så du gillar inte nationalism. Ok. Men anser du att alla etniska grupper i det mångkulturella samhället ska ha samma värde och rättigheter? Multikulturalismen (som är den rådande politiska överideologin) tillåter och uppmuntrar att alla etniska minoriteter inom nationen ska få bejaka sitt kulturarv och sin etniska identitet. Alla utom den svenska majoritetsbefolkningen. För etniska svenskar får till skillnad från minoriteterna inga särrättigheter såsom möjligheter att placera sina barn i friskolor och daghem som enbart är förbehållna sin egen etniska grupp. Det vore rasism enligt den anti-vita svenskfientliga multikulturella ideologin. Varför ska alla som bor i Sverige förutom svenskar ha rätt att leva med sina stamfränder på sina egna villkor?

Citat:

Indikerar HMF-lagen att alla är lika värda? Är det jämlikhet att svenskar enligt lag inte kan bli utsatta för hatbrott, rasism och etnisk diskriminering av etniska minoriteter? Är det jämlikhet att en svensk som begår ett rasistiskt motiverat brott mot en invandrare får ett mycket hårdare straff än en invandrare som begår ett rasistiskt motiverat brott mot en etnisk svensk? Är det jämlikhet att en svensk kvinna som blir brutalt våldtagen av ett invandrargäng får ca tio tusen kronor i skadestånd medan en muslimsk kvinna som t.ex. får ett främlingsfientligt tillmäle ropat efter sig eller blir nekad jobb pga sin religiösa klädsel eller pga vägran att skaka hand med arbetsgivaren på anställningsintervjun kan tilldelas ett skadestånd på hundratusen kronor tack vare Diskrimeringsombudsmannen?

Det är egentligen märkligt att det inte finns en enda mångkulturalist som någonsin förespråkat samma grundläggande rättigheter för en svensk som för en med invandrarbakgrund. Jag har aldrig hört någon i den offentliga debatten som både är invandringspositiv och svenskvänlig. Det säger en del om bevekelsegrunderna till mångkulturalismen som ideologi och vilka det var som skapade och populariserade den. Om några decennier är de etniska svenskarna en minoritet i Sverige om invandringstakten förblir oförändrad. Även om invandringen stoppas idag kommer svenskarna bli i minoritet pga högre ålderssammansättning och lägre barnafödande än invandrargrupperna (i synnerhet de från Västasien och Afrika). Med anledning av ovan, vad kan det få för konsekvenser för svenskarna? Finns det några historiska exempel eller samtida empiriska belägg för att multietniska samhällen någonsin fungerat i längden?

Därför gäller det att välja sida. Antingen är man emot det svenska folket eller så är man nationalist och för det svenska folket. Vart ska de etniskt svenska rödingarna och etnomasochisterna springa och gömma sig den dagen när skiten träffar fläkten? Var ska ni ta vägen?
Senast redigerad av ambiscko 2010-02-27 kl. 19:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in