Ännu en pajas som inte har en aning om vad han snackar om. Pucko.
Vi kan ju mötas upp och ta en fika om du vill så ska jag visa dig mitt studentkort som jag har i mobilen. Det måste vara jobbigt att leva med sig själv när du är så efterbliven som du är. Men även utvecklingsstörda ska ha rätt att leva, så keep going.
Om din kår har valt att inte skicka ut ett digitalt kort utan ett vanligt plastkort så kan du få dina inloggningsuppgifter av oss på kundtjänst genom att maila kundtjanst@studentkortet.se. Du finner också inloggningsuppgifter på den papperscarrier som skickas hem till dig.
Vissa studentkårer skickar fortfarande bara ut plastkort uppenbarligen. Andra kanske struntar helt i plastkortet, som i Knotknets fall. Det varierar alltså.
Nu är inte jag kunnig i sådant, men app-varianten kanske går att knäcka eller kopiera på något sätt? Då behöver ju TS inte ens registrera sig på en kurs. Säkerheten vid nationsinsläpp är väl inte särskilt hög?
Med andra ord är det bara att registrera mig för utbildningen och sen inte dyka upp för att få mitt legg för att sedan bara meddela mitt avhopp?
Detta kommer inte ge mig några problem senare med CSN eller något?
Vi kan ju mötas upp och ta en fika om du vill så ska jag visa dig mitt studentkort som jag har i mobilen. Det måste vara jobbigt att leva med sig själv när du är så efterbliven som du är. Men även utvecklingsstörda ska ha rätt att leva, så keep going.
Men dumjävel, bara för att du har den som app betyder det inte att den inte finns i kortformat. Hur ligger det till med logiken där?
Men dumjävel, bara för att du har den som app betyder det inte att den inte finns i kortformat. Hur ligger det till med logiken där?
Men din dumma jävla horunge. Det finns inget fysiskt studentkort längre. Det finns bara via studentkortappen. Det gäller samtliga studenter den här terminen. Sluta tjafsa, jag har annat att göra.
Men din dumma jävla horunge. Det finns inget fysiskt studentkort längre. Det finns bara via studentkortappen. Det gäller samtliga studenter den här terminen. Sluta tjafsa, jag har annat att göra.
Inte alls sant
Citat:
Hur får jag ett plastkort?
Hur du får ett plastkort beror på vem beställaren av ditt kort är. Vad som gäller på ditt lärosäte hittar du här. Vissa kårer skickar ut plastkort per automatik till sina medlemmar. För att få ett plastkort efter du ansökt på vår hemsida så måste du aktivera ditt kort via en dator, du kommer då att få alternativet om plastkort i steg 2. Om valet inte finns så har ett plastkort redan producerats. Är du osäker på om du valde att få plastkortet, gör aktiveringen igen.
Plastkortsproduktionen för HT14 kommer att starta i september. Det går därför inte att få ett plastkort innan dess.
Citat:
Jag har ansökt om ett kort, får jag bara ett digitalt kort eller kan jag även få ett plastkort?
Du kan ha ditt kort i både digitalt och fysiskt format. Appar för att ha kortet i mobilen kan du finna här. För att få ett plastkort behöver du aktivera ditt kort på vår hemsida. Vissa av våra samarbetskårer skickar ut plastkort per automatik.
Plastkortsproduktionen för HT14 kommer att starta i början av september, det går därför inte att få ett plastkort innan dess.
Men snälla du. Det är uppenbart fel, då jag bl.a. har ett fysiskt kort själv. Bara för att du har det på en app betyder det inte att alla måste ha det.