2014-08-26, 12:52
Medlem
När kommer mecenatkortet?

Börjat plugga på kth och vill beställa en ny telefon och abonnemang från tele2 på dirren så undrar när får man sitt mecenatkort?
Citera
2014-08-26, 13:04
Medlem
Runt två veckor efter du lämnat studieförsäkran om jag inte minns helt jävla fel? Förr fick man epost om att kortet var tillverkat och på väg i posten.
Citera
2014-08-26, 13:34
Medlem
Utöver Mecenatkortet finns även Studentkortet. I stort sett samma sak men olika företag, skulle jag tro?

Min aktiveringskod från Studentkortet damp ner i brevlådan för någon vecka sedan, eller så.
Mecenatkortet verkar jag inte ha fått något nytt, men kanske är det giltigt än sedan förra terminen

Länkar till där du kan fylla i en ansökan om Studenkortet, om inte din Studentkår genom ett samarbete med detta företag redan anmält dig.
http://www.studentkortet.se/skaffa-studentkortet/
Citera
2014-08-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
Börjat plugga på kth och vill beställa en ny telefon och abonnemang från tele2 på dirren så undrar när får man sitt mecenatkort?

Du kan väl få det omgående i mobilen via appen tror jag.
Citera
2014-08-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Du kan väl få det omgående i mobilen via appen tror jag.

När jag går in på mecenats hemsida så kan man typ skriva in sitt personnummer och då får jag fram bara att dom inte kan hitta mig, måste nog vänta tills jag får mitt kort i brevlådan ändå

ingen som vet ungefär när det borde komma för nya kth-studenter?
Citera
2014-08-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarkarknart
Utöver Mecenatkortet finns även Studentkortet. I stort sett samma sak men olika företag, skulle jag tro?

Min aktiveringskod från Studentkortet damp ner i brevlådan för någon vecka sedan, eller så.
Mecenatkortet verkar jag inte ha fått något nytt, men kanske är det giltigt än sedan förra terminen

Länkar till där du kan fylla i en ansökan om Studenkortet, om inte din Studentkår genom ett samarbete med detta företag redan anmält dig.
http://www.studentkortet.se/skaffa-studentkortet/

Kan man använda både mecenat och studentkortet?
Citera
2014-08-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattraeven
När jag går in på mecenats hemsida så kan man typ skriva in sitt personnummer och då får jag fram bara att dom inte kan hitta mig, måste nog vänta tills jag får mitt kort i brevlådan ändå

ingen som vet ungefär när det borde komma för nya kth-studenter?

Är du student eller blir du student den första september?
Citera
2014-08-27, 11:00
Medlem
Hur får man ett Mecenatkort? Kommer det på posten eller? Kan man inte få inloggningsuppgifter på mail?
Senast redigerad av Olepeter 2014-08-27 kl. 11:30.
Citera
2014-08-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldon86
Är du student eller blir du student den första september?

Blir student 1:a september
Citera
2014-08-28, 02:15
Medlem
Signaturums avatar
Vill få studentlegg och hoppa av kursen. Hur funkar detta?

Valde att tacka nej till mitt första val till hösten av diverse skäl, men har ändå ett sug för att få uppleva studentlivet lite innan jag blir för gammal.
Med andra ord vill jag fixa ett studentlegg och sedan hoppa av kursen jag kommit in på.
Hur funkar detta? Jag registrerar mig för utbildningen på högskolans hemsida och vad händer sedan, får jag hem mitt legg på posten? Hur hoppar jag sedan av kursen?

Förlåt om mitt inlägg är lite rörigt, är väldigt trött atm
Citera
2014-08-28, 02:28
Medlem
Elementarts avatar
Studentlegget brukar man hämta ut i skolan tidigt på hösten (i vissa fall så tar man ju kort också) och om du vill hoppa av en kurs så brukar man kunna avregistrera sig på kursen på skolans hemsida. All information borde egentligen finnas ganska tydligt skriven på skolans hemsida.
Citera
2014-08-28, 06:54
Medlem
Knotknets avatar
Studentkortet är inte fysiskt. Du har studentkortet via en app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in