• 1
  • 2
2010-02-27, 12:00
Medlem
Lste ngonstans att det blir s nr man inte lmnat in sina blanketter ordentligt, att dom d drar ett schablon (stavning) avdrag i skatt. Pengarna fr du tillbaka via deklaritionen.
Citera
2010-02-28, 23:55
Medlem
Apspektakels avatar
S hr r det...

Du ska dra till skat med ditt kontrakt dr du har info om hur mycket du ska arbeta, timln etc etc.
Jag kan egentligen bara anta att du har gjort allt det hr redan MEN du fr ven en liten lapp (skattekort) som du ska ge till din arbetsgivare.
Har du levererat den lappen till din arbetsgivare, ja d r det den som har sjabblat sig.

Du ska ju naturligtvis inte betala 60% i skatt men ngonstans i ledet har det blivit ett fel.

Du kommer att f tillbaka det som du skattat fr mycket nsta r nr du deklarerar.
Citera
2010-03-01, 15:55
Medlem
Du kan vara lugn. G till Skat och ordna din frskottsuppgrelse. P denna str hur mycket fradrag du har och hur mycket skatt arbetsgivaren ska dra. S fort du ftt din frskottsuppgrelse s fr du den felaktigt dragna skatten av din arbetsgivare. Du behver inte alls vnta tills nsta deklaration eller s. Det funkar lite enklare i Danmark.
Det brukar ta ngon vecka att f uppgifterna. Nr du vl ftt allt frsta gngen, kan du skta detta p internet och uppdatera dina uppgifter p dagen.
Citera
2010-03-02, 16:05
Medlem
Apspektakels avatar
S var det fr mig i alla fall, fick inte tillbaka pengarna frren nsta rs deklaration.
Citera
2010-03-04, 14:20
Medlem
Levi.xps avatar
Helvete... Kan inte hitta den lilla gula broshyren som jag fick nr jag var dr frsta gngen... Dr stod allt (enligt skat) .. Hur mycket som skulle dras och allt... faaan

I min skattemapp (skat.dk TastSelv) s finns det ett pdf dokument "forskudsopgrelser" .. Ngot som kan ha att gra med det?

Eller mste jag ka till Skat igen och begra ett nytt skattekort?
Senast redigerad av Levi.xp 2010-03-04 kl. 14:27.
Citera
2010-03-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp
Helvete... Kan inte hitta den lilla gula broshyren som jag fick nr jag var dr frsta gngen... Dr stod allt (enligt skat) .. Hur mycket som skulle dras och allt... faaan

I min skattemapp (skat.dk TastSelv) s finns det ett pdf dokument "forskudsopgrelser" .. Ngot som kan ha att gra med det?

Eller mste jag ka till Skat igen och begra ett nytt skattekort?

Har du redan registrerat dig hos Skat har det gtt galet ngon annanstans om de dragit 60 procent. Danmark har nyligen ndrat s att f.o.m det hr ret frs ditt skattekort ver elektroniskt frn Skat till arbetsgivaren.
Ditt skattekort finns i och fr sig i skattemappen, printa och lmna till din arbetsgivare och be att f ut den skatt du betalt fr mycket.
Svrare n s ska deti nte vara.
.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här