2010-02-26, 15:14
Bannlyst
Jag har en gammal bil som jag förhoppningvis kan köra t o m sommaren. Men batteriet verkar helt kasst.
Är det en bra idé att köpa ett begagnat? Går det, vem i så fall säljer såna billigt?

Det bilbatteriet jag har nu verkar ha knäckts av den tuffa kylan som var för några dagar sen, -16. Det fanns knappt någon ström kvar alls och den startade inte. Fick dra igång bilen, och efter det verkar den kunna innehålla mycket ström alls. Den tog slut med en gång igår när jag försökte, får väl dra igång den igen då.

Jag har en gammal 745 ´88a

tack
Senast redigerad av minterapeutsalskning 2010-02-26 kl. 15:22.
Citera
2010-02-26, 15:31
Medlem
Stardragons avatar
Möjligtvis en bilskrot. Annars brukar väl inte folk byta batterier innan de är slut. Och ett sånt har du ingen nytta av.
Citera
2010-02-26, 15:46
Medlem
vim_mortiss avatar
Det är inte lönt att köpa ett begagnat batteri, feltema har underhållsfria batterier från 499 upp till 1000kr.
Citera
2010-02-26, 15:48
Medlem
Skomakar-antons avatar
Köp ett nytt på Biltema/Rusta/Harald-Nyborg/Myrorna
Citera
2010-02-26, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Det är inte lönt att köpa ett begagnat batteri, feltema har underhållsfria batterier från 499 upp till 1000kr.

ok. jag får väl kolla där
Citera
2010-02-26, 16:18
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minterapeutsalskning
ok. jag får väl kolla där

Ja gör det, feltemas batteri har gått fint i över 2 år på min 740 nu.
Citera
2010-02-26, 17:07
Bannlyst
Såg ett program där dom drog ur batteriet fullständigt. Sedan ladde de dem polvänt och drog ur elen
fullständigt igen, och ladde igen så plus och minus var tillbaka på samma ställe. Har man batteriladdare kan man väl prova. Jag har inte provat men bil fungerar
Citera
2010-02-26, 18:13
Medlem
HasseUas avatar
Skrot Bolaget i Uppsala säljer beg. batterier för 50:- vet jag. Kan tänka mig att dom flesta bilskrotar säljer beg. batterier, duger helt säkert åt en gammal 740!
Citera
2010-02-26, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseUa
Skrot Bolaget i Uppsala säljer beg. batterier för 50:- vet jag. Kan tänka mig att dom flesta bilskrotar säljer beg. batterier, duger helt säkert åt en gammal 740!

Rimligen borde väl en hel del bilar som skrotas ha hyggliga batterier? Man kasserar väl inte bara dem?

Grejen är att jag bara ska ha bilen några månader till. Sen är den nog skrot. Den går inte igenom besiktningen. Dumt att köpa ett nytt batteri då.

Ska ringa lite skrotar imogon, är det någon som vet någon bra i gbg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in