Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Seroquel för sömnsvårigheter? Har fått för mig att det är värsta psykosmedicinen som man blir mer eller mindre medvetslös av. Har en själv hemma som jag inte vågar prova.
Kanske bättre att köra på lite mer oskyldiga varianter som imovane eller stilnoct efter att man haft kul på tjack?
Seroquel är antipsykotika men då behövs större doser än 100 mg på kvällen ( som jag tar )...tror dom flesta tar runt 400 mg men kan variera mellan 150-800g uppdelat på 2 ggr dagligen om man tex tar det mot Schizofreni men dom kan även skrivas ut mot tex sömnlöshet(som i mitt fall) eller depression.
Jag föredrar dessa då Imovan inte biter på mig, propavan ger mig restless legs och stilnoct är beroendeframkallande.
Ja, det är tjack oxå men det måste jag inte ta dagligen och gör inte heller, vilket jag måste med "sömntabletter" för att få mer än 2 timmars sömn per natt då jag inte jobbar.
Nattarbete förstör sömnen totalt då man ska vända på dygnen titt som tätt för att även kunna ha ett normalt dagliv

´
Jag sover som en stock på seroquel. Dock kan det vara lite svårt att ta sig upp på morgonen men segheten går över efter en stund och man är utvilad.
Så ta du din seroquel eller halva beroende på styrka....dock rekomenderar jag dig att efter ca 30 min ligga i sängen och ta det väldigt försiktigt om du kliver upp....man går som på moln och vinglar en del, åtminstonde jag. Har gått in i både dörrar och byråar