2010-02-25, 22:18
Medlem
Jag brukar aldrig ta tabletter samtidigt som jag tar tjack.....men nu har jag fått seroquel ( 100 mg ) utskrivet för sömnsvårigheter och undrar hur tjack och tabletterna funkar ihop?
Någon som vet?
Vågar jag ta en tablett framåt morgontimmarna för att få någon/några timmars sömn?
Kan ju inte gärna fråga läkarn
Citera
2010-02-25, 22:24
Medlem
babianpungens avatar
Ta alllt på en gång, halsa ihop med vodka
Citera
2010-02-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
Ta alllt på en gång, halsa ihop med vodka
Sicken otur att jag sällan dricker starksprit då.... Funkar hallonsaft eller mellanmjölk??
Citera
2010-02-25, 22:35
Medlem
Angeliques avatar
Seroquel för sömnsvårigheter? Har fått för mig att det är värsta psykosmedicinen som man blir mer eller mindre medvetslös av. Har en själv hemma som jag inte vågar prova.
Kanske bättre att köra på lite mer oskyldiga varianter som imovane eller stilnoct efter att man haft kul på tjack?
Citera
2010-02-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Seroquel för sömnsvårigheter? Har fått för mig att det är värsta psykosmedicinen som man blir mer eller mindre medvetslös av. Har en själv hemma som jag inte vågar prova.
Kanske bättre att köra på lite mer oskyldiga varianter som imovane eller stilnoct efter att man haft kul på tjack?
Seroquel är antipsykotika men då behövs större doser än 100 mg på kvällen ( som jag tar )...tror dom flesta tar runt 400 mg men kan variera mellan 150-800g uppdelat på 2 ggr dagligen om man tex tar det mot Schizofreni men dom kan även skrivas ut mot tex sömnlöshet(som i mitt fall) eller depression.
Jag föredrar dessa då Imovan inte biter på mig, propavan ger mig restless legs och stilnoct är beroendeframkallande.
Ja, det är tjack oxå men det måste jag inte ta dagligen och gör inte heller, vilket jag måste med "sömntabletter" för att få mer än 2 timmars sömn per natt då jag inte jobbar.
Nattarbete förstör sömnen totalt då man ska vända på dygnen titt som tätt för att även kunna ha ett normalt dagliv ´

Jag sover som en stock på seroquel. Dock kan det vara lite svårt att ta sig upp på morgonen men segheten går över efter en stund och man är utvilad.
Så ta du din seroquel eller halva beroende på styrka....dock rekomenderar jag dig att efter ca 30 min ligga i sängen och ta det väldigt försiktigt om du kliver upp....man går som på moln och vinglar en del, åtminstonde jag. Har gått in i både dörrar och byråar
Senast redigerad av Chicadee 2010-02-25 kl. 23:29.
Citera
2010-02-26, 04:42
Medlem
Angeliques avatar
Oj oj det där sista lät flummigt. Ska nog prova den ändå men då blir det bara en halv tablett eftersom jag är en liten tjej..

Hoppas att det löser sig för dig med med sömnen i natt, har själv en del enerverande sömnbesvär och får inget starkare än propavan utskrivet trots att jag haft problemen i sex år nu.
Det är inte så att min kropp skulle sprängas i luften om jag byter upp mig till starkare preparat men det tycks min kära husläkare inbilla sig.
Citera
2010-02-26, 19:09
Medlem
AnotherNoOnes avatar
jag höjde dosen på seroquel för snabbt i höstas, vilket resulterade i ca 1 veckas minnesförlust(200mg). Min polare hälsade på mig tors-måndag men jag har inget minne alls av det.
Äter mot ångest och sömnbesvär, men jävlar det är hyfsat kraftfullt shit. Har tagit det mesta inklusive amf. med seroquel och det funkar utmärkt, får lättare att få blodtrycksfall på morgonen om jag blandat med benzo eller sömntabletter kvällen innan bara.
Citera
2010-02-26, 19:13
Medlem
AnotherNoOnes avatar
Citat:
Oj oj det där sista lät flummigt. Ska nog prova den ändå men då blir det bara en halv tablett eftersom jag är en liten tjej..

Hoppas att det löser sig för dig med med sömnen i natt, har själv en del enerverande sömnbesvär och får inget starkare än propavan utskrivet trots att jag haft problemen i sex år nu.
Det är inte så att min kropp skulle sprängas i luften om jag byter upp mig till starkare preparat men det tycks min kära husläkare inbilla sig.

Be om svagare dos av din läkare, tabletterna måste sväljas hela!
Citera
2010-02-26, 19:31
Medlem
Angeliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherNoOne
Be om svagare dos av din läkare, tabletterna måste sväljas hela!

Jag får dem inte utskrivna själv utan fick en tablett av en bekant som påstod att den skulle göra mig riktigt utslagen. Eftersom jag var aspackad vid det tillfället och aldrig hört talas om pillret tidigare blev jag så lycklig att jag gav honom en hundring för den, pinsamt värre så här i efterhand!
Citera
2010-02-26, 19:48
Medlem
AnotherNoOnes avatar
Citat:
Jag får dem inte utskrivna själv utan fick en tablett av en bekant som påstod att den skulle göra mig riktigt utslagen. Eftersom jag var aspackad vid det tillfället och aldrig hört talas om pillret tidigare blev jag så lycklig att jag gav honom en hundring för den, pinsamt värre så här i efterhand!

haha okej
Jo nog kommer du bli utslagen, vill du sova 24h+ ska du ta den tillsammans med zyprexa, jag har det om jag har stark ångest och då vaknar man fan inte av något
Citera
2010-02-26, 23:13
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicadee
Seroquel är antipsykotika men då behövs större doser än 100 mg på kvällen ( som jag tar )...tror dom flesta tar runt 400 mg men kan variera mellan 150-800g uppdelat på 2 ggr dagligen om man tex tar det mot Schizofreni men dom kan även skrivas ut mot tex sömnlöshet(som i mitt fall) eller depression.
Jag föredrar dessa då Imovan inte biter på mig, propavan ger mig restless legs och stilnoct är beroendeframkallande.
Ja, det är tjack oxå men det måste jag inte ta dagligen och gör inte heller, vilket jag måste med "sömntabletter" för att få mer än 2 timmars sömn per natt då jag inte jobbar.
Nattarbete förstör sömnen totalt då man ska vända på dygnen titt som tätt för att även kunna ha ett normalt dagliv ´

Jag sover som en stock på seroquel. Dock kan det vara lite svårt att ta sig upp på morgonen men segheten går över efter en stund och man är utvilad.
Så ta du din seroquel eller halva beroende på styrka....dock rekomenderar jag dig att efter ca 30 min ligga i sängen och ta det väldigt försiktigt om du kliver upp....man går som på moln och vinglar en del, åtminstonde jag. Har gått in i både dörrar och byråar

Hur benägna e läkare att skriva ut seroquel ?
Jag går på en beroendeenhet å får Imovane/zopiklon men det funkar fan inte på mig.
Så seroquel låter som något jag skulle vilja testa. Träffade en annan lirare som hade det å han tyckte det funkade bra.
Nitrazepam å stilnoct skriver de inte ut på bereondemottagningar men vet du - eller nån annan -
om läkarna är benägna att skriva ut det om tex Imovane inte funkar bra ?
Citera
2010-02-26, 23:41
Medlem
AnotherNoOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
Hur benägna e läkare att skriva ut seroquel ?
Jag går på en beroendeenhet å får Imovane/zopiklon men det funkar fan inte på mig.
Så seroquel låter som något jag skulle vilja testa. Träffade en annan lirare som hade det å han tyckte det funkade bra.
Nitrazepam å stilnoct skriver de inte ut på bereondemottagningar men vet du - eller nån annan -
om läkarna är benägna att skriva ut det om tex Imovane inte funkar bra ?

föreslå det när du träffar din läkare, det är ju inte klassat eller "kul" det är väl inte det första de skriver ut mot sömn, har du provat circadin? påverkar sömnhormonet på lång sikt utan direkta biverkningar. Har fått uppfattningen att de vill att man provar den 3-4månader om det är långvariga sömnproblem. Serquel funkar för mig mot ångest/sömn men det är ju en hel del biverkningar man får dras med ganska länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in