Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-25, 03:38
Medlem
hejsan! som många säkert vet så "finns" in documents and settings i w7. Och jag har, liksom många andra accepterat denna förlust och gått vidare.

dock har jag nu stött på ett problem där jag måste kopiera en fil till en mapp som oturligt nog ligger under documents and settings. Har förstått att jag inte kan komma in i den mappen!

Men jag kan på något sett installera om programet? (som jag installerar som vanligt i c/program... men har en "extramapp" som lägger sig i documents and settings utan browsemöjligheter)

Alltså, kan jag lura datorn att den inte ska lägga min efterfrågade mapp i documents and settings (som inte ens "existerar" )

hoppas ni förstår vad jag menar!
Citera
2010-02-25, 04:24
Medlem
EvilTouchs avatar
Alltså... C:\Documents and Settings\ är egentligen samma som C:\Users\
Det vill säga, filer som du kopierar eller lägger i C:\Documents and Settings\ hamnar i C:\Users\
Citera
2010-02-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Alltså... C:\Documents and Settings\ är egentligen samma som C:\Users\
Det vill säga, filer som du kopierar eller lägger i C:\Documents and Settings\ hamnar i C:\Users\

Så långt har jag också kommit, fast nu går det inte i sin tur att komma in i AppData mappen som ligger under C:/user/default\. Och de är ju dit jag vill. får en popupp där det står: "access denied".

Jag är ensam administratör och har alla rättigheter. förstår mig verkligen inte på detta!
Citera
2010-02-25, 22:52
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronvall
Så långt har jag också kommit, fast nu går det inte i sin tur att komma in i AppData mappen som ligger under C:/user/default\. Och de är ju dit jag vill. får en popupp där det står: "access denied".

Jag är ensam administratör och har alla rättigheter. förstår mig verkligen inte på detta!
Default-mappen ska du inte behöva röra, kopiera filen till din egen profil eller till Public.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in