2010-02-25, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du tror inte att det kan ha varit så att du nyste i köttfärsen innan du fryste in den?

nös och frös...

Sorry, första gången jag är språkpolis.
Citera
2010-02-25, 20:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fluglarver, inte likmask.

Precis, så den var bara lik mask

Citera
2010-02-25, 21:03
Medlem
zepofans avatar
Det var möjligtvis inte fläskfärs som du spillt cola på?
http://www.youtube.com/watch?v=mL_48wUQeXQ
Citera
2010-02-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxodor
Hej, påträffade nyss en likmask i min köttfärs.
Den har varit fryst i några månader så jag vet inte vilken affär den kom från. Ska man anmäla och vart ska man vända sig i så fall?

Dumma människa. Det finns inget som heter likmask.
Citera
2010-02-26, 12:41
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
nös och frös...

Om du ska vara språkpolis får du ha lite bättre koll än så...
Citera
2010-02-26, 14:13
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
nös och frös...

Du verkar inte vara någon höjdare till språkpolis tyvärr.
Citera
2010-02-26, 21:59
Medlem
TröttSvensks avatar
Troll och trolltråd.

Citera
2010-02-27, 00:46
Medlem
Likmasks avatar
Jag har försökt hålla mig från att skriva i den här tråden... Men det gick bara inte.
Citera
2010-02-27, 19:04
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxodor
Jag har ingen kamera, men är relativt säker på att det är en likmask efter att ha sett bilder på nätet och jämfört. Trodde det var en fettklump eller en bit brosk först, men den såg så konstig ut. Nu har den skrumpnat ihop och blivit jätteliten (Den blev kokad)

Trollvarning på dig dessvärre.

Visst kan den finnas maskar i kött som ruttnar men inte om du fryst köttfärs då den var tjänlig. Det är inte så att maskar lever och frodas i -20 grader.
Citera
2010-02-27, 22:27
Medlem
Salongslejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likmask
Jag har försökt hålla mig från att skriva i den här tråden... Men det gick bara inte.
Haha, det verkar komma väldigt seriösa svar till vår vän med maskproblem. Är du säker att det inte bara är en springmask som har råkat luska ner sig i din köttfärs då?

Skämt åsido, googla vidare på mask + köttfärs, eller som någon annan sa, fluglarver, så kanske du får något svar och efter det så får du väl besöka äffären där köttfärsen inhandlades. Vågar man fråga vilket märke drabbad köttfärs härstammar ifrån?
Citera
2010-03-01, 01:04
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Helvetes jävla skit! Det här är en av mina största mardrömmar och tvångstanke! Säg att du trollar, snälla! Jag lovar att inte bli arg! Nu kommer jag aldrig kunna käka mer
Citera
2010-03-01, 15:34
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Trollvarning på dig dessvärre.

Visst kan den finnas maskar i kött som ruttnar men inte om du fryst köttfärs då den var tjänlig. Det är inte så att maskar lever och frodas i -20 grader.

Jo jag är beredd att hålla med faktiskt. OM de nu mot all förmodan skulle vara en likmask så hur ska den ha klarat sig hel dels från den process när slamsorna från ben mm malts ner till köttfärsen. Sen skulle en mask kunna utvecklas i malt kött? Om den skulle de, så är nog utvecklingsprocessen för masken för lång från malning till frys, det är en ganska omfattande kylkejda där emellan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in