2010-02-24, 21:53
Bannlyst
Hej om några dagar ska jag till tandläkaren och dra ut en tand. Givetvis hade det varit skönt om man fick lustgas eller något annat lugnande. Hur gör man till väga för att få det måste man säga att man har enorm tandläkare skräck eller hur fungerar det?

Visst jag gillar inte att dra ut tänder men har ingen direkt skräck för det.
Citera
2010-02-24, 21:57
Medlem
BTGRs avatar
Jag har en vän som sa att han var "jätte" "jätte" rädd och han sa att han ville få lustgast, just eftersom han var så rädd. Slutligen fick han det... Så det är bara att köra på!
Citera
2010-02-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BTGR
Jag har en vän som sa att han var "jätte" "jätte" rädd och han sa att han ville få lustgast, just eftersom han var så rädd. Slutligen fick han det... Så det är bara att köra på!

Kanske bäst att ringa dom innan så man vet säkert då Såg att man kan få lustgas men då kostar det 750 kr men eftersom jag får gratis tandvård borde det ju inte kosta något.
Citera
2010-02-24, 22:06
Medlem
Aniki-kuns avatar
I vissa fall måste man boka ny tid för att alla tandläkare har ej kunskap om lustgas.
Citera
2010-02-24, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNojja
Kanske bäst att ringa dom innan så man vet säkert då Såg att man kan få lustgas men då kostar det 750 kr men eftersom jag får gratis tandvård borde det ju inte kosta något.

Har du gratis tandvård pga åldern eller något annat?
Ring och fråga iaf, har en kompis som blir sövd eftersom hon är så rädd, samma sak med min syster.
Citera
2010-02-24, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aniki-kun
I vissa fall måste man boka ny tid för att alla tandläkare har ej kunskap om lustgas.

Det kan nog stämma. Någon som vet om man kan få något annat lugnande innan typ benso?

Citat:
Ursprungligen postat av Merewena
Har du gratis tandvård pga åldern eller något annat?
Ring och fråga iaf, har en kompis som blir sövd eftersom hon är så rädd, samma sak med min syster.

Jag är bara 21 så jag har gratis ännu. Sövd vill jag då fan inte bli känns bara äckligt o
Citera
2010-02-24, 22:30
Medlem
Aniki-kuns avatar
Citat:
Det kan nog stämma. Någon som vet om man kan få något annat lugnande innan typ benso?

En kompis fick något uppstoppat i röven då han var liten som bedövning. Han blev måttlig dåsig. Fan vad vi skrattade åt det
Citera
2010-02-25, 01:45
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:

Jag är bara 21 så jag har gratis ännu. Sövd vill jag då fan inte bli känns bara äckligt o

Det finns bara en sak att göra, ring och fråga vad dom kan hjälpa dej med.
Det är olika på olika mottagningar. Det är inte alla (långt ifrån alla) som ens har lustgas.
Ska du ha lugnande före så ska det ju tas tidigare så du får ev gå dit i extra god tid.
Mvh
Citera
2010-02-25, 10:19
Medlem
Sålänge du får tillräcklig lokalbedövning är det inte speciellt obehagligt att dra ut en tand, det kommer inte göra ont alls.
Citera
2010-02-25, 11:29
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalk
Sålänge du får tillräcklig lokalbedövning är det inte speciellt obehagligt att dra ut en tand, det kommer inte göra ont alls.
Han skriver ju att han vill ha det för att det är bekvämt och inte för att han är så jätterädd.
Citera
2010-02-25, 13:17
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:

Va? Är man 21 år så betalar man för sina tandläkarbesök!
Citera
2010-02-25, 16:11
Medlem
Aniki-kuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifelover
Va? Är man 21 år så betalar man för sina tandläkarbesök!

Är väl olika från län till län?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in