Mona Sahlin är en dag ute och rider när hon stöter på Maurit Påhlsen.
- Det var en fin hingst du rider på Mona, sa Marit.
- Hingst? nej det är ett sto, svarade Mona.
- Nej Mona det ÄR en hingst, det ser jag.
- Det var konstigt, jag mötte Carl Bildt nyss och han sa själv att det var den största fittan han hade sett på en häst.
En natt när Vladimir Putin låg och sov dök Stalin upp i hans dröm. Putin frågar Stalin om hjälp med tillståndet i rysk ekonomi, brottslighet etc.. Stalin säger Samla ihop alla män mellan 21 och 30 och skjut dem. Måla sedan insida på Kreml blå. Putin frågar -Varför blå? Stalin -Jag visste att du skulle fråga om den andra delen först.
En natt när Vladimir Putin låg och sov dök Stalin upp i hans dröm. Putin frågar Stalin om hjälp med tillståndet i rysk ekonomi, brottslighet etc.. Stalin säger Samla ihop alla män mellan 21 och 30 och skjut dem. Måla sedan insida på Kreml blå. Putin frågar -Varför blå? Stalin -Jag visste att du skulle fråga om den andra delen först.
Kalle, 5 år, var ute och gick med sin pappa. De passerar en bordell med röd utomhusbelysning på fasaden.
-Pappa, vad gör man där inne? frågar Kalle.
-Ja du Kalle.... man kan köpa glädje, svarar pappan. Det var det bästa han kunde komma på för stunden.
Senare på dagen smiter Kalle hemifrån, raka vägen till bordellen och möts av en storbystad blondin i underkläder.
-Hej! Jag vill köpa glädje! ropar kalle ivrigt.
5-åriga småpojkar tillhör ju inte horhusets vanliga klientel så blondinen funderar på vad glädje kan innebära för 5-årige lille Kalle. Hon bestämmer sig för att ta med honom till köket och göra några mackor med jordnötssmör åt honom. Mätt och belåten traskar Kalle hemåt igen, och möts på vägen av sin orolige pappa som begett sig ut att leta efter honom.
-Kalle! Var har du varit, som jag har letat! utbrister pappan.
-Jag har varit i huset med röda lampor och köpt glädje, svarar Kalle glatt.
-Men.... hur gick det då?
-De tre första orkade jag med, men den fjärde slickade jag bara av.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!