2010-02-24, 09:29
Medlem
antagonistens avatar
Jag satt just och läste tråden ang. loggning av moderatorernas aktivitet och började fundera kring ett argument som några av användarna lade fram. De började diskutera hur moderatorer ibland kan missa inlägg som bryter mot reglerna i lite större trådar och jag tänkte därför föreslå en bockruta vid RP.

Det skulle fungera som så att användaren bockar i alla inlägg som h*n anser bryter mot reglerna och sedan markeras dessa på något sätt för moderatorerna (exempelvis genom färgade inlägg). För att förhindra flooding av RP-boxen skulle den naturligtvis bara ta emot en rapportering per tråd och användare och inte acceptera fler från samma användare förrän den tidigare är åtgärdad.

Markeringen av inläggen skulle ev. även kunna ses av användaren som skickade RPn så att denne kan se vilka inlägg som har raderats eller ej.

Det här var bara något jag helt spontant kom att tänka på så det finns säkert en hel del brister som jag inte har insett än, men det skulle i alla fall vara intressant att höra vad andra har att säga om förslaget.
Senast redigerad av antagonisten 2010-02-24 kl. 10:05.
Citera
2010-02-24, 09:55
Medlem
_abous avatar
Ja, inte ett helt dumt förslag faktiskt!
Först tänkte jag att det är väl ingen som kommer hobbymoderera till den bringa grad att dom scrollar igenom trådar och bockar för OT-inlägg, men sen insåg jag att dom gör ju faktiskt det redan nu, fast i form av RP.
Citera
2010-02-24, 10:17
Medlem
Orzions avatar
Låter som ett utmärkt förslag de mod som inte vill ha en full RP box slipper det men den som gör RP kan fortfarande vissa vilka inlägg denna anser bryter mot reglerna.
Citera
2010-02-24, 10:25
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Låter som ett utmärkt förslag de mod som inte vill ha en full RP box slipper det men den som gör RP kan fortfarande vissa vilka inlägg denna anser bryter mot reglerna.
Det kan inte bli "fullt" i RP-systemet, så det är ett icke-problem.
Citera
2010-02-24, 10:28
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det kan inte bli "fullt" i RP-systemet, så det är ett icke-problem.

Överflödat då kalla det vad du vill poängen kvarstår
Citera
2010-05-20, 12:12
Medlem
antagonistens avatar
Bump! Det här förslaget kan även underlätta i forum med hög aktivitet (exempelvis krim) där flera moderatorer hjälps åt att rensa trådarna.
Citera
2010-05-21, 10:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag förstår inte riktigt hur det skulle underlätta för oss mods. En RP försvinner inte från vår lista förrän vi har åtgärdat inlägget alternativt gjort bedömningen att inlägget inte ska åtgärdas.
Citera
2010-05-21, 12:30
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag förstår inte riktigt hur det skulle underlätta för oss mods. En RP försvinner inte från vår lista förrän vi har åtgärdat inlägget alternativt gjort bedömningen att inlägget inte ska åtgärdas.
Jo, men jag tänkte att det skulle bli betydligt mer lättöverskådligt med exempelvis färgade inlägg i tråden. Om jag inte misstar mig så buntas väl alla RPn för en viss tråd ihop och hamnar som "undermenyer" till tråden i RP-panelen, men jag kanske minns fel...?
Citera
2010-05-21, 13:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det skulle fungera som så att användaren bockar i alla inlägg som h*n anser bryter mot reglerna och sedan markeras dessa på något sätt för moderatorerna (exempelvis genom färgade inlägg). För att förhindra flooding av RP-boxen skulle den naturligtvis bara ta emot en rapportering per tråd och användare och inte acceptera fler från samma användare förrän den tidigare är åtgärdad.

Så om jag ser ett regelbrott på sidan 12 och anmäler det så kan jag inte anmäla regelbrott på sid 100 utan att först läsa igenom tråden innan jag rapporterar?
Citera
2010-05-21, 13:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jo, men jag tänkte att det skulle bli betydligt mer lättöverskådligt med exempelvis färgade inlägg i tråden. Om jag inte misstar mig så buntas väl alla RPn för en viss tråd ihop och hamnar som "undermenyer" till tråden i RP-panelen, men jag kanske minns fel...?
Alla RP:s hamnar på en "annan sida" och de ligger i den ordning de rapporterades, oavsett vilken tråd det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in