Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-03-07, 02:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imane89
Zoega
Skön tjugoårsbump har ingen favorit faktiskt, men enligt mig är kokkaffe mil bättre än bryggkaffe. Är verkligen mycket godare.
Citera
2024-03-07, 03:02
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Vill tipsa om Johan&Nyströms Fika. Ett ganska varsamt rostat kaffe som jag upplever både runt och fylligt i smaken.

Vi svenskar har tyvärr fått för oss att brutalt mörkrostat kaffe är guds gåva till oss, men när kaffe rostas så hårt förlorar det också en hel del av dess aromer.

Var det länge sedan ni testade ett kaffe som inte var mörkrostat och ändå tror att ni skulle uppskatta runda, fylliga kaffesorter tycker jag ni ska testa detta.

Min go to-favorit bland kaffesorter har varit J&N - Buena Vista i många år. Men jag har slutat köpa den sen jag läste att deras moderbolag ger pengar till Putin. Sen jag i början av vintern upptäckte Lavazza - Tierra Organic så har jag bara kört på den sorten. Det är ljusrostat och har en oslagbar kombination av pris och kvalitet. Det kostar ~60kr/300g, vilket är ungefär fulkaffepris + 10-20% och det smakar som finkaffe.
Citera
2024-03-07, 23:44
Medlem
Caffe Poli hela kaffebönor i Miele kaffemaskin i Skåne och Lavazza hela kaffebönor i Miele kaffemaskin i Göteborg.
Citera
2024-03-10, 00:40
Medlem
Venators avatar
Eftersom Zoega Skånerost nämns återkommande i denna gamla tråd så kan jag inte låta bli att nämna deras variant Maria Zoega Skånerost. Aningen fylligare och rikare smak och min nya favorit. Och då har jag druckit vanlig Skånerost i fyrtio år och omväxlat med Mollbergs emellanåt.

Sedan hänger det på bryggaren. Sedan jag skaffade Moccamaster tycker jag att Mollbergs blir lite för kärv, förmodligen för att vattnet blir hetare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in