Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-03-05, 11:14
Medlem
Anarkogossens avatar
Kaffe utan konjak är en jävla blandning.
Citera
2004-03-05, 23:40
Medlem
konrad_khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1830PressReturn
Jag tycker 7-eleven i överhuvudtaget har förbannat gott kaffe. Dock har jag fått för mig att de inte har malet kaffe i maskinen utan att det är i flytande form från början, typ sirapkonsistens, och att det sen rörs ut med vatten. Nån som kan bekräfta min teori?

Har själv haft en sån maskin på jobbet men det blev för dyrt då folk drack litervis.
Citera
2004-03-06, 16:33
Medlem
Allt utom Zoegas är drickbart
Citera
2004-03-06, 18:43
Medlem
Porsennas avatar
Jag uppskattar Löfbergs Lilia, och då främst den sort som fabrikanten själv betecknar som "Skånerost". Kan inte riktigt avgöra vad det är i smaken som gör den angenäm. Till zaphirs förtret kan jag tillägga att Zoega erhållit positiva erkännanden här hemma.
Citera
2004-03-06, 20:45
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Jag uppskattar Löfbergs Lilia, och då främst den sort som fabrikanten själv betecknar som "Skånerost". Kan inte riktigt avgöra vad det är i smaken som gör den angenäm. Till zaphirs förtret kan jag tillägga att Zoega erhållit positiva erkännanden här hemma.

Fattar du inte att det är ett skämt? Det var ju en smiley efter meningen.. MEn om det inte var ett skämt så bor han ju i Kombodjas djungel och har fått andra smaklökar efter att ha käkat rötter och dylikt..
Citera
2024-03-04, 05:23
Medlem
Zoega
Citera
2024-03-04, 14:36
Medlem
OlitBrands avatar
Arvid Nordqvist är prima.
Citera
2024-03-04, 14:48
Medlem
Dranghoffs avatar
Blev glatt överraskad av Löfbergs nya ”Mörkrost”, något så ovanligt som ett svenskrostat kaffe med robustabönor. Man tror man har hamnat på en italiensk hotellfrukost under citronerna i Ligurien. Fantastiskt. Återstår att se om svenskarna tar det till sig eller om de fortsätter med mellanrost och en skvätt mellanmjölk.
Citera
2024-03-04, 22:03
Medlem
Vill tipsa om Johan&Nyströms Fika. Ett ganska varsamt rostat kaffe som jag upplever både runt och fylligt i smaken.

Vi svenskar har tyvärr fått för oss att brutalt mörkrostat kaffe är guds gåva till oss, men när kaffe rostas så hårt förlorar det också en hel del av dess aromer.

Var det länge sedan ni testade ett kaffe som inte var mörkrostat och ändå tror att ni skulle uppskatta runda, fylliga kaffesorter tycker jag ni ska testa detta.
Citera
2024-03-04, 22:36
Medlem
En 20 år gammal tråd, men smaken var likadan då som nu. Zoégas Forza säger jag idag men minns inte om det ens fanns då. Skånerost är mycket riktigt gjort för vårat speciella vatten vi har i Skåne som för övrigt mest kommer ifrån Småland. Men som ni ser så förändras inte mycket över 20 år!
Citera
2024-03-05, 09:06
Medlem
Sladdarens avatar
Färdigmalt äre väl kanske Löfbergs Lila Mellanmörk

Köper kaffebönor mestadels till 99% och kaffemaler och testar lite olika .. Helt klart överlägset i större smak, doft, arom, styrka och dryghet vilket är inga nyheter. Dvs att det går inte lika mycket kaffe då

Beroende på humör så varierar jag kaffesmak och kaffebönor och rostning
Citera
2024-03-06, 22:52
Medlem
inte är det bellarom gold i alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in