Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-23, 20:09
Medlem
tistatoss avatar
Försökte sätta upp en VNC server hemma för att komma åt datorn från jobbet.
kunnde connecta å fylla i lösenordet, men sen kommer det:
read: Cnnection reset by peer(10054)

nu när jag kom hem testade att använda min vnc viewer mot localhost å får samma problem!

någon som vet varför detta händer?

Edit: Verkar som om det är i Service Mode detta händer, får la köra User mode istället..
Senast redigerad av tistatos 2010-02-23 kl. 20:16.
Citera
2010-02-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tistatos
Försökte sätta upp en VNC server hemma för att komma åt datorn från jobbet.
kunnde connecta å fylla i lösenordet, men sen kommer det:
read: Cnnection reset by peer(10054)

nu när jag kom hem testade att använda min vnc viewer mot localhost å får samma problem!

någon som vet varför detta händer?

Edit: Verkar som om det är i Service Mode detta händer, får la köra User mode istället..

Att du inte kunde koppla dig från jobbet kan bero på ett antal anledningar, t ex vnc-porten är stängd på din arbetsplats eller att du kanske inte har öppnat porten och gjort en portforwarding till den dator som kör servern.

Att du inte kan koppla mot localhost från samma dator kan nog bero på att i inställningarna är denna funktion från börjat avaktiverad. Alltså ska du kunna loop koppla mot servern ska du ändra detta i inställningarna...
Citera
2010-02-23, 21:09
Medlem
tistatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjusifer
Att du inte kunde koppla dig från jobbet kan bero på ett antal anledningar, t ex vnc-porten är stängd på din arbetsplats eller att du kanske inte har öppnat porten och gjort en portforwarding till den dator som kör servern.

porten är inte stängd, eftersom jag kan fylla i mitt lösenord.

Citat:
Att du inte kan koppla mot localhost från samma dator kan nog bero på att i inställningarna är denna funktion från börjat avaktiverad. Alltså ska du kunna loop koppla mot servern ska du ändra detta i inställningarna...

finns ingen inställning som säger att man inte kan connecta till localhost, finns bara att "only accept connection from localmachine", ingen som säger "dont allow connections from local machine"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in