2010-02-23, 19:13
Medlem
thegoldenboys avatar
Jag hittar ingen information (biografi, plats, intressen, yrke) när man klickar på medlemmars profil. Bostadsorten/platsen syns inte heller under användarnamnet i trådarna. Varför?

Jag har sökt men inte hittat någon relevant tråd där frågan tas upp. Om detta är en uppenbar bugg, så var god flytta till buggtråden!
Citera
2010-02-23, 19:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Jag hittar ingen information (biografi, plats, intressen, yrke) när man klickar på medlemmars profil. Bostadsorten/platsen syns inte heller under användarnamnet i trådarna. Varför?

Jag har sökt men inte hittat någon relevant tråd där frågan tas upp. Om detta är en uppenbar bugg, så var god flytta till buggtråden!

Det försvann väl vid uppdateringen. Admin kanske ser detta och lägger till det, vem vet.
Citera
2010-02-23, 20:33
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det försvann väl vid uppdateringen. Admin kanske ser detta och lägger till det, vem vet.

Det finns fortfarande formulär för detta om man redigerar sin profil. Verkar märkligt att dem består utan verkan.

Om tanken är att denna information ska tas bort helt, så tycker jag att man åtminstone ska kunna visa var man bor någonstans.

Såg att inte heller ålder går att visa under profil.
Citera
2010-02-23, 20:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Det finns fortfarande formulär för detta om man redigerar sin profil. Verkar märkligt att dem består utan verkan.

Om tanken är att denna information ska tas bort helt, så tycker jag att man åtminstone ska kunna visa var man bor någonstans.

Såg att inte heller ålder går att visa under profil.

Antingen har de väl glömt bort det, och då har du nu påminnt dem, eller så har de inte planerat att lägga till det och då kanske de gör det om de ser att det finns intresse att göra detta.
Citera
2010-02-23, 20:49
Medlem
Det där var ändå väldigt onödigt imo.
Citera
2010-02-23, 21:11
Medlem
micaeles avatar
Lite synd att ortsangivelsen försvann, där kunde man skriva nåt kul. Men å andra sidan, här är vi (någorlunda) anonyma så tocken information är helt onödig - i bästa communitystil.
Citera
2010-02-23, 21:52
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Lite synd att ortsangivelsen försvann, där kunde man skriva nåt kul. Men å andra sidan, här är vi (någorlunda) anonyma så tocken information är helt onödig - i bästa communitystil.
Tyckte just ortsangivelsen var väldigt praktisk ibland.
Citera
2010-02-23, 22:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Tyckte just ortsangivelsen var väldigt praktisk ibland.
Praktisk och festlig, ja - men inte nödvändig för forumet som helhet.
Citera
2010-02-24, 19:03
Medlem
TjackadHamsters avatar
Tycker all info skall tillbaka! Fattar inte varför detta togs bort!

Ort, Ålder, Intressen, Sysselsättning, Om mig, och allt vafan det var.
Citera
2010-02-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Tycker all info skall tillbaka! Fattar inte varför detta togs bort!

Ort, Ålder, Intressen, Sysselsättning, Om mig, och allt vafan det var.
Varför tycker du som du tycker?
Citera
2010-02-24, 19:24
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Varför tycker du som du tycker?

Hade man info (främst ålder, sysselsättning och ort) om användaren hade man i alla fall en blek liten aning om vem eller vad det var man diskuterade med.. Detta i sig sa inte värst mycket heller och det säger inte värst mycket heller om personen, men kändes ändå relevant.

Kön är även något jag saknar/saknat på FB. Varför inte kryssrutor på Man, Kvinna eller ej uppgett/anonymnt eller liknande? Detta främst då jag ser alla på flashback som en han. Vet inte varför men så är det bara. Har även hänt att man fått grovt med skäll över att man råkat kalla en användare för han, då det i själva verket är en hon. (vilket bara var idioti, eftersom det var omöjligt att veta också)
Citera
2010-02-24, 19:31
Medlem
Ett Hunds avatar
Bara bra att det inte finns med, det fyller ju inget som helst syfte. Vill man veta mer om sin motdebattör så skicka ett PM och fråga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in