2010-02-25, 10:30
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoggelplock
Känner också en kille i bandet och ja, hon var med när dom spelade in en video inför deras debut.
Tror dom spelade in videon för några veckor sedan och har releasefest nu på fredag tror jag.

Det är väl inte omöjligt dom lägger upp videon på deras hemsida efter releasen antar jag.
http://www.o-kult.com/

Tror nog att dom nog skippar det. Det vore lite dumt att ha ett skivsläpp med en mördare i fokus. Tror inte publiciteten är så bra i det här fallet.
Citera
2010-02-25, 10:34
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Tror nog att dom nog skippar det. Det vore lite dumt att ha ett skivsläpp med en mördare i fokus. Tror inte publiciteten är så bra i det här fallet.

För ett band som O-Kult är detta suverän publicitet, tro mig.
Citera
2010-02-25, 10:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag tror tvärtom, de här banden står för den här livstilen och skriver texter kring såna här händelser, vet dock inte om just detta band gör det. Detta måste vara den mest optimala händelsen i deras ögon. Varför skulle de inte utnyttja den här vågen.
Citera
2010-02-25, 10:42
Medlem
Motleys avatar
Kan tänka mig att de tycker att det är väldigt skumt, för det är ju just bara en "image" isåfall. Fast tror nog att de släpper det ändå och det ger förmodligen mer publicitet.
Citera
2010-02-25, 10:42
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror tvärtom, de här banden står för den här livstilen och skriver texter kring såna här händelser, vet dock inte om just detta band gör det. Detta måste vara den mest optimala händelsen i deras ögon. Varför skulle de inte utnyttja den här vågen.

Exakt "All publicity is good publicity" ..
Citera
2010-02-25, 10:52
Bannlyst
Efter att set bilderna pa bruden som nagon lankade till hoppas jag verkligen att det blir till att segla pa Sidsjon och runda Karsudden i manga langa ar, med tunga depa sprutor och baltes sang for aset.
Citera
2010-02-25, 10:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Exakt "All publicity is good publicity" ..

De här människorna lever ju i Twillight zone eller gränslandet där fantasin blandas med verklighet.
Här har de en "vampyr" på film, som står för deras livstil och värderingar och som dessutom visar sig vara The real shit, även i verkligheten. Skulle inte förvåna mig om detta till och med i deras värld är en mycket gynsam publicitet kring bandet.
Citera
2010-02-25, 11:03
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
De här människorna lever ju i Twillight zone eller gränslandet där fantasin blandas med verklighet.
Här har de en "vampyr" på film, som står för deras livstil och värderingar och som dessutom visar sig vara The real shit, även i verkligheten. Skulle inte förvåna mig om detta till och med i deras värld är en mycket gynsam publicitet kring bandet.

Men för i helvete =) Du låter som en representant för Hem & Skola anno 1988.
Citera
2010-02-25, 11:09
Medlem
Motleys avatar
1988? 90-talet och skriverierna om Black metal då..Fast då fanns det väl visserligen viss sanning i det Men 99,9 % av de som lyssnar på Black metal, eller goth, tycker garanterat att det är lika sjukt med mord som vemsomhelst. Men att det kan vara bra PR med ett mord, ja det är ju givet. Fast nog gissar jag att bandet ifråga också tycker att det är lite skumt hela grejen.
Citera
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:

Det här bandet hänger knappast med greven och hans gelikar.
O-kult är väl ett band som snarare spelar på fördomarna om hårda rockband, än lever ut dom.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Men för i helvete =) Du låter som en representant för Hem & Skola anno 1988.

Alla har ju inte begåvats med talets gåva, som du, för i helvete!

Var det något som var fel, du inte förstod eller som inte föll dig i smaken?
Citera
2010-02-25, 11:14
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Det här bandet hänger knappast med greven och hans gelikar.
O-kult är väl ett band som snarare spelar på fördomarna om hårda rockband, än lever ut dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Lajlajlaj
Alla har ju inte begåvats med talets gåva, som du, för i helvete!

Var det något som var fel, du inte förstod eller som inte föll dig i smaken?

Paulie_walnuts ger ett bra svar. Att grabbarna i O-Kult skulle ha svårt att skilja på fantasi och verklighet är antagande du gör, och sedan presenterar som fakta. Stämmer inte alls, om du frågar mig, och jag är som sagt vän med en av dom.

Väldigt likt Hem & Skolas moralpanik över hårdrocken during the good ol' 80's, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in