2010-02-23, 02:49
Medlem
Hej har problem med min bärbara dator som körs med Windows 7 64 bit.

När jag stänger locket på datorn så är datorn inställd på att gå i strömsparläge vilket den inte alltid gör. Jag misstänker att datorn hänger sig under tiden datorn förbereder strömsparläget. När jag öppnar locket så reagerar inte datorn vilket gör att man blir tvungen att hålla in stängav-knappen eller vänta tills den slocknar efter en längre tid.

Någon som kan hjälpa mig eller möjligtvis känner till problemet?

Kan tillägga att jag har uppdaterar bios och drivruterna.
Citera
2010-02-23, 11:15
Medlem
Nights avatar
Vad är det för någon dator? Märke, modell?
Citera
2010-02-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsx-2
Hej har problem med min bärbara dator som körs med Windows 7 64 bit.

När jag stänger locket på datorn så är datorn inställd på att gå i strömsparläge vilket den inte alltid gör. Jag misstänker att datorn hänger sig under tiden datorn förbereder strömsparläget. När jag öppnar locket så reagerar inte datorn vilket gör att man blir tvungen att hålla in stängav-knappen eller vänta tills den slocknar efter en längre tid.

Någon som kan hjälpa mig eller möjligtvis känner till problemet?

Kan tillägga att jag har uppdaterar bios och drivruterna.

kan det vara lås-sensoren som inte fungerar längre?
lås-sensorerna är dem som meddelar CPU att locket är stängd nu och förbred för strömsparläge.
min förra bärbar blev så för att jag själv öpnnade hela bärbaren för att lära mig lite mer. Dock blev sensorerna fucked up
Citera
2010-02-23, 21:34
Medlem
Det är en HP Pavilion dv6-2090 bara några månader gammal..

Vet inget om lås-sensorn, hur kontrollerar man den? strömsparläget fungerar 50/50.. så det är inte hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in