Betalade för Quicktime Pro 7 2005, nu behöver jag installera om och hittar inte produktnyckeln.
Loggar in på Apple Store, visst min beställning syns, men ingen produktnyckel.
Ringer dem, efter att ha rådfrågat sina kollegor får jag höra att nyckeln gäller i upp till 2 år.
Detta låter konstigt, alla andra program gäller för den version man har betalat, obegränsat.
vad säger FB-experterna?
FB-expert 2 säger att han också kör med piratad version. Har du inte tagit bort din Pro-installation än så kan du ju hitta nyckeln genom att gå till System Preferences > QuickTime > Registration Code...
men du har väl antagligen inte den kvar... annars om du vill ha en gratis nyckel kan du bara googla, finns på youtube också... eller så tar du bara denna:
Citat:
Kod:
Registered to: Pablo/nop
Registration Code: SMH2-6F4K-8SK9-ST5W-QKU3
Eller jaha, du hade inte installerat om ännu?
I så fall kan du öppna filen /Library/Preferences/com.apple.QuickTime.plist så hittar du nyckeln i klartext där, omgiven av några krumelurer eftersom plisten är i binärt format (om nu inte ovan föreslagna metod skulle vara lättare för dig, beror ju på hur man vill ha det).
Men det lättaste är att kopiera den plist-filen och lägga in den på samma ställe igen när du installerat om.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!