2010-02-23, 00:48
Medlem
sommarlovs avatar
Betalade för Quicktime Pro 7 2005, nu behöver jag installera om och hittar inte produktnyckeln.

Loggar in på Apple Store, visst min beställning syns, men ingen produktnyckel.
Ringer dem, efter att ha rådfrågat sina kollegor får jag höra att nyckeln gäller i upp till 2 år.

Detta låter konstigt, alla andra program gäller för den version man har betalat, obegränsat.
vad säger FB-experterna?
Citera
2010-02-23, 01:03
Medlem
flipper1446s avatar
FB-expert 1 säger att Apple borde släppa QTPro-funktionerna fritt, och kör därför med en piratnyckel sedan 4 år tillbaka.
Citera
2010-02-23, 01:38
Medlem
Csharpers avatar
FB-expert 2 säger att han också kör med piratad version. Har du inte tagit bort din Pro-installation än så kan du ju hitta nyckeln genom att gå till System Preferences > QuickTime > Registration Code...
men du har väl antagligen inte den kvar... annars om du vill ha en gratis nyckel kan du bara googla, finns på youtube också... eller så tar du bara denna:
Citera
2010-02-23, 01:46
Medlem
flipper1446s avatar
Eller jaha, du hade inte installerat om ännu?
I så fall kan du öppna filen /Library/Preferences/com.apple.QuickTime.plist så hittar du nyckeln i klartext där, omgiven av några krumelurer eftersom plisten är i binärt format (om nu inte ovan föreslagna metod skulle vara lättare för dig, beror ju på hur man vill ha det).

Men det lättaste är att kopiera den plist-filen och lägga in den på samma ställe igen när du installerat om.
Citera
2010-02-23, 13:27
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har redan ett nytt system, hårddisken gick sönder.

Piratnycklar ja, begriper inte varför QT är så extremt lätt att pirata, men de snålar för oss som vill betala (för att kunna få support...)!

Om jag skulle hitta min gamla nyckel, så skulle den alltså fungera, men Apple vägrar berätta den för mig, efter 2 år.

Sverker Olofsson, vart är du när jag behöver dig!?
Citera
2010-02-23, 13:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Vad får man för extra egentligen med Pro?

Som då gör livet enklare då, menar jag
Citera
2010-02-23, 14:06
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vad får man för extra egentligen med Pro?

Som då gör livet enklare då, menar jag
Nu gäller det ju bara QT7, men öppna QT7 och kolla igenom menyerna. Allt som är gråmarkerat med Pro efter sig låses upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in