2010-02-22, 01:21
Medlem
Är alltså sugen och sticka till Malta och jobba på något av deras spelbolag där nere
och tänkte nu skicka ett mail till dom och ställa lite frågor.. Och bör jag presentera mig långdraget/kortdraget
också i samma mail och förklara att jag är mycket intresserad av att jobba hos dom...?

De jag spontant tänker på är

- Om dom söker folk i dagsläget / inom en snar framtid ?
- Om dom kan hjälpa till och hitta boende alt. tillhandahåller bostad för sina anställda på något sätt?
- Vad lönen ligger på ? ( Har även hört att man har skattebefriad lön första halvåret )

Kan ni hjälpa mig med fler frågor... Eller det kanske räcker helt enkelt?

Har ni några tips på vad jag kan fråga om på mail?
Citera
2010-02-22, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgerjarlsgata
Är alltså sugen och sticka till Malta och jobba på något av deras spelbolag där nere
och tänkte nu skicka ett mail till dom och ställa lite frågor.. Och bör jag presentera mig långdraget/kortdraget
också i samma mail och förklara att jag är mycket intresserad av att jobba hos dom...?

- Om dom kan hjälpa till och hitta boende alt. tillhandahåller bostad för sina anställda på något sätt?
- Vad lönen ligger på ? ( Har även hört att man har skattebefriad lön första halvåret )

Förslagsvis så kan du ju ställa frågor som du vill ha svar på, annars verkar det lite onödigt att bara ställa frågorna för frågandets skull.
Citera
2010-02-23, 18:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgerjarlsgata

Vad tänkte du jobba med? Deras supportavdelningar behöver i princip alltid folk. I övrigt är det ruskigt svårt att lyckas plocka hem några jobb. Jag har personligen varit på några intervjuer till mer kvalificerade tjänster och hög konkurrens är bara förnamnet.
Citera
2010-02-28, 22:13
Medlem
Fy fan malta alltså, var där i två veckor förra året för jobb på Unibet. Nja satsa på Gibraltar som är tusen gånger bättre där jag gjorde 1 år på Betway.com

Malta är alldeles för litet, husen är sen 1800 talets mitt och inte en sandstrand så långt ögat kan nå. Drar du ner nu off season kan du hitta ett hotellrum för 4000:- per månad och ett jobb inom en vecka. Unibet, expekt och Betsson anställer alltid, sen har du ju dessutom Besedo som sköter kundtjänsten åt bla blocket. Lönen brukar ligga på runt 1500 euro, vilket är bra med maltesiska mått mätt men rätt uselt. Levnadskostnaderna på malta, när man tänker på boende är ungefär som i stockohlm runt 500 euro för en hyffsad etta och upp till 750 för en "renoverad"

Nja Malta är ingen hit, bäst betalda maltesen på unibet hade 1000 euro i månaden. det är ju mest kundtjänstjobb där nere, dvs marknadsföring osv sitter i london och stockholm så chanserna att ta sig ut ur supportträsket är ganska små.

jag skall ut och jobba i spelbranschen igen men kommer att satsa på Gibraltar, Antigua eller Costa Rica denna gång.

Kolla in www.pentasia.com snacka med ulrika dykstra, svensk tjej i london som alltid ledar supportstaff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in