Fy fan malta alltså, var där i två veckor förra året för jobb på Unibet. Nja satsa på Gibraltar som är tusen gånger bättre där jag gjorde 1 år på Betway.com
Malta är alldeles för litet, husen är sen 1800 talets mitt och inte en sandstrand så långt ögat kan nå. Drar du ner nu off season kan du hitta ett hotellrum för 4000:- per månad och ett jobb inom en vecka. Unibet, expekt och Betsson anställer alltid, sen har du ju dessutom Besedo som sköter kundtjänsten åt bla blocket. Lönen brukar ligga på runt 1500 euro, vilket är bra med maltesiska mått mätt men rätt uselt. Levnadskostnaderna på malta, när man tänker på boende är ungefär som i stockohlm runt 500 euro för en hyffsad etta och upp till 750 för en "renoverad"
Nja Malta är ingen hit, bäst betalda maltesen på unibet hade 1000 euro i månaden. det är ju mest kundtjänstjobb där nere, dvs marknadsföring osv sitter i london och stockholm så chanserna att ta sig ut ur supportträsket är ganska små.
jag skall ut och jobba i spelbranschen igen men kommer att satsa på Gibraltar, Antigua eller Costa Rica denna gång.
Kolla in
www.pentasia.com snacka med ulrika dykstra, svensk tjej i london som alltid ledar supportstaff.