Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-09-08, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
det är eftersom skype justerar outboundet från micken när man pratar, så när din polare inte snackar så försöker skype kalibrera så mycket fast han inte pratar så det bara blir brus

m.a.o så är problemet inte på din sida, således kan du inte göra något åt saken

Men saken är att det händer även i gruppsamtal men personen och andra. Ändå är det bara jag som hör bruset.

Det kommer även om den andra klickar på tyst knappen.
2012-09-09, 18:35
Medlem
Flygtomats avatar
När jag försöker ringa min kompis så lägss samtalet automatiskt på när hon svarar på det och sedan står det: Kontakten tar bara emot chattar.

Vad fan är problemet och vad ska jag göra?

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. :/
2012-09-10, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flygtomat
När jag försöker ringa min kompis så lägss samtalet automatiskt på när hon svarar på det och sedan står det: Kontakten tar bara emot chattar.

Vad fan är problemet och vad ska jag göra?

Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. :/

Händer ibland för min tjej. Brukar hjälpa att dra ut högtalar-/hedsetsladden om den sitter i eller sätta i den om den inte är i.
2012-09-12, 21:01
Medlem
eribabsis avatar
Någon som vet om man kan lägga till en volymknapp i ett samtal? Så jävla löjligt att dom tagit bort möjligheten att sänka eller höja volymen direkt i samtalet.
2012-09-19, 16:02
Medlem
Hur kan göra så att Skype inte uppdaterar automatiskt? Jag har hört att det är Windows Update som uppdaterar det åt en, för jag har kryssat bort automatiskt i Skypes inställningar. Hatar verkligen senaste versionen och vill köra med det som jag alltid kört, men 1-2 dagar efter att jag tagit bort skype och installerat den gammla igen så uppdaterar den till den senaste...
2012-09-20, 03:10
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Att-Mada
Hur kan göra så att Skype inte uppdaterar automatiskt? Jag har hört att det är Windows Update som uppdaterar det åt en, för jag har kryssat bort automatiskt i Skypes inställningar. Hatar verkligen senaste versionen och vill köra med det som jag alltid kört, men 1-2 dagar efter att jag tagit bort skype och installerat den gammla igen så uppdaterar den till den senaste...

Jo, precis samma sak händer mig nu, får ta att luska fram ett sätt att behålla den gamla. Den nya är ju helt idiotisk.

Igår gjorde den det när jag låg och sov. Nu gjorde den det helt automatiskt utan att jag hade något att säga till om. Det verkar vara ett nytt påhitt från deras sida att försöka förstöra för sina användare ännu mer. (Jag noterade att klockan var 3 också, så det kan vara då den drar igång.)

Hoppas verkligen man inte måste sitta på den nya fittskype, hade den ett tag på min laptop. Det går fan inte att använda den, om det inte går att stänga av så slutar jag fan använda skype.
2012-09-20, 21:08
Medlem
eribabsis avatar
Om jag har på en TV i bakgrunden en bit bort och inte säger något i micken på ett tag, då blir mickvolymen högre och högre tills dom i andra änden kan höra min TV rätt så bra. Det räcker med att jag bara harklar mig för att den ska bli som normalt igen. Nej, jag har inte ikryssat att Skype ska få sköta inställningarna på varken ljud eller mick. Jag är dessutom inte den enda med problemet, en vän har precis samma grej.

Är det senaste skype som spökar eller finns det några inställningar som jag inte hittar?
2012-09-26, 05:02
Medlem
Sandworms avatar
anyone? https://www.flashback.org/p39484995#p39484995
2012-09-26, 09:09
Medlem
Kanot-Klass avatar
Sökte men hittade inget om det här problemet så hoppas jag inte tar upp det igen.

I varje fall, jag har ett problem med min dator i samband med användning av skype.

Om jag sitter i ett skypesamtal och samtidigt kör ett fullskärmsprogram (spel osv) så laggar skype ihop totalt, samtalet fungerar fint men jag kan tex inte lägga till någon i samtalet, byta till annat samta, kolla en annan chatt med någon i skype. Den fryser helt och hållet på rutan där samtalet är tills det att jag stänger av det fullskärmsprogram jag kör. Spelar ingen roll om det är fullscreen eller windowed fullscreen.

Som tillägg så agerar youtube likadant, kör jag ett fullskärmsprogram kan jag glömma att kolla youtube då det fryser ihop.

Jag har en projektor (benQ W1000+) inkopplad, då jag kör extended desktop så har jag detta problem, vare sig den är avslagen eller påslagen. Byter jag till att klona desktop så funkar youtube och skype kan fungera "bättre" men samma problem kvarstår, dock så blir det toklagg i spelen. Någon som har någon idé vad det kan vara? Har en bra dator.
2012-10-09, 00:02
Medlem
lillaliljas avatar
En sak jag irriterar mig som fan på är att när man kryssar skype så minimerar den bara, den avslutar inte. När man ska avsluta måste man istället högerklicka nere på ikonen, ytterst störande. Kan man ändra detta i någon inställning?
2012-10-10, 10:38
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
En sak jag irriterar mig som fan på är att när man kryssar skype så minimerar den bara, den avslutar inte. När man ska avsluta måste man istället högerklicka nere på ikonen, ytterst störande. Kan man ändra detta i någon inställning?
Inte på något lätt sätt vad jag vet.

Har däremot en annan fråga, det har hänt nu för några kamrater att det står att bland andra jag har ringt dem ca 5-10 gånger under kort följd utan att jag har gjort något sådant. Vet någon hur detta kommer sig? Har försökt googla på det men det var värre än jag trodde.
2012-10-12, 18:51
Medlem
dasbandits avatar
Har inte riktigt fattat hur man fyller på skype för att kunna ringa fritt till hemtelefoner under bara en månads tid? jag vill alltså inte skriva upp mig med någon bindningstid eller nått då jag endast kommer använda det kontot till att ringa och jävlas med folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in