Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-03-16, 11:04
Medlem
Krampattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredagsMyspys
Nu är det så att jag skriver lite i skype med mina kompisar, och nu har en av mina kompisar fått tag på ett ''program?'' då han kan skriva om det jag säger.

De ändrade meddelandena får en liten penna till höger om sig. Vad är detta?
Det är inget annat program förutom skype, har sj'lv gjort samma sak, om du är "host" i samtalet kan du högerklicka på deras meddelanden och ändra.
2012-03-31, 16:00
Medlem
Varför är "nån som vill snacka (skype)" tråden låst?

Hade gärna snackat me nån, så om nån vill hör av er.

/HA
2012-04-05, 22:33
Medlem
Klartos avatar
Tja. Jag skulle vilja ha det ljudet man hör när ett samtal stängs, i en ljudfil. Detta för att trolla en vän genom låtsas stänga av ett samtal med hjälp av högtalare. Har sökt runt lite på nätet, visserligen har jag hittat ljudfiler från Skype, men självklart inte "avbryta samtal"-ljudet.
2012-04-15, 10:20
Medlem
Tjo, har en liten fråga.

Någon la till mig på skype, men gjorde inget av det. NU hittar jag inte den som ville lägga till mig, varken på historik eller kontakt-förfrågningar :s

Någon aning om vart denne tagit vägen?
2012-04-30, 02:04
Medlem
atzes avatar
Var på hårddisken lägger sig "skypebilden"?

När man tar kort med sin webcam i skype för att ha som bild på sin presentation så måste ju den bilden hamna någonstans? Var? Jag har kollat i alla mappar jag kan komma på.

Temp

Vad mer?
2012-04-30, 02:45
Medlem
sXes avatar
Du går in på skype. Tryck på din skype bild. Där kommer alla dina skype bilder upp. Sen så högerklickar du på den bilden du vill ha och sparar den någonstans. (Skrivbordet antagligen.)

Ursäktar för kass förklaring, men är väldigt trött. Hoppas du förstod.
2012-04-30, 06:55
Medlem
atzes avatar
Om man klickar på sitt namn så finns det 2 saker att klicka vidare på. Menar du fliken skype "profil" ? Det enda som händer när man klickar på den bilden är att man får en chans att ta en ny bild.
2012-04-30, 11:33
Medlem
sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atze
Om man klickar på sitt namn så finns det 2 saker att klicka vidare på. Menar du fliken skype "profil" ? Det enda som händer när man klickar på den bilden är att man får en chans att ta en ny bild.

Ja, alltså klicka på ditt skype namn. Så kommer du in på nyheter och meddelanden. Klicka på din visningsbild. Där kommer det upp en meny med alla dina bilder. Sedan är det bara högerklicka på en bild som du vill spara. Jag tror skype bilderna bara sparas i skype och inte i datorn.

Aja hoppas du fattade nu.
2012-04-30, 13:55
Medlem
atzes avatar
Jag hoppas att jag inte är dum i huvudet och inte förstår.

MEN så här ser det ut för mig när jag klickar på mitt namn:

Bild ett innan jag klickat på mitt namn http://i.imgur.com/puR1D.jpg

Bild två efter att jag klickat på min bild http://i.imgur.com/JpIAe.jpg

Och när jag sedan klickar på den bilden som kommer upp (går inte att högerklicka på den) så får jag erbjudandet att ta en ny bild eller bläddra efter en ny på min dator.

Tacksam för all hjälp hittills
2012-04-30, 15:32
Medlem
sXes avatar
På bild två. - Kan du vänsterklicka på bilden då? Då ska alla dina bilder som du har på Skype komma upp. Om detta inte går, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas det funkar nu.

"Klicka för att ändra din bild" får jag upp när jag håller musen på min visningsbild. Då ska du vänsterklicka för att få upp menyn.

Ursäktar för att jag är så kass på förklara.
Senast redigerad av sXe 2012-04-30 kl. 15:34.
2012-04-30, 15:37
Medlem
atzes avatar
Jag kan vänsterklicka men då kommer bara samma popup "ta en bild eller leta upp en på din disk".
Vi måste ha olika versioner av skype tror jag?

Jag har 5.8.0.158
2012-04-30, 16:19
Medlem
atzes avatar
Jag googlade ett tag och fann detta..

Citat:
Per default, the video snapshots are saved to the %appdata%\skype\pictures folder. In order to get to this folder, go to Windows Start Search/Run box, type %appdata%\skype\pictures, press Enter or OK button. You can’t change location of this folder using Skype interface but you can do this by editing your personal settings file – config.xml. This file is also located in the %appdata%\skype directory but in a subfolder with the name of your Skype account. Quit Skype. Open the config.xml in any text editor (e.g. Notepad). Find there a section starting with <General>. Within the section find the line starting with <AvatarPath>. What you see there between <AvatarPath> and </AvatarPath> is the path to the folder where Skype video snapshots are saved.

Nu funkar det galant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in