2010-02-21, 22:44
Medlem
klybans avatar
Är direkt X bakåt kompatibelt?
Har directX 11 och körde ett spel som ville installera Direct9.x, vilket jag inte tillät pga högre version isntallerat.
Och spelet vägrar gå igång för den frågar efter en directx *dll fil.

Ser nu även att i systemkrav att man ska ha 9.0c eller senare, man kan ju du undra varför den krånglar :/
Citera
2010-02-22, 01:34
Medlem
-ELF-s avatar
Det borde inte vara några problem med att få igång spelet tycker jag. Men det fattas väl något...
Kör DirectX installationen igen. Det ersätter inte nya filer med gamla filer. Det lägger bara in filer som fattas.
Installerar man något gammalt spel så kan man ofta behöva köra DirectX installationen.
Citera
2010-02-22, 11:21
Medlem
klybans avatar
Jag hann testa en annan variant som jag kom på att jag hört talas om innan.
Och det var att skicka in den fil som saknades i spelfoldern, för denna fil fanns på spelskivan.
Det fungerade efter det.

Men köra directX installationen igen, menade du då den senaste directX då eller?
Citera
2010-02-22, 15:50
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Jag hann testa en annan variant som jag kom på att jag hört talas om innan.
Och det var att skicka in den fil som saknades i spelfoldern, för denna fil fanns på spelskivan.
Det fungerade efter det.
Ja, så kan man behöva göra ibland. För en del spel lägger inte in det som behövs då de inte är fullt kompatibla med nyare operativsystem.

Citat:
Men köra directX installationen igen, menade du då den senaste directX då eller?
Jag menar den DirectX installationen som startar när du installerar spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in