2010-02-27, 10:40
Medlem
borjegs avatar
I GSM-specifikationen finns stöd för två nummer på samma kort, två linjer. Detta måste var inlagt i SIM-kortets funktioner. Det finns ingen operatör i Sverige som stöder detta.
Citera
2014-06-19, 14:42
Medlem
DTWKs avatar
Gammal tråd men man får så mycket skäll om man startar en ny.

Hur ligger det till idag? Den enda hyfsat vettiga lösningen jag hittar är Telias "delad faktura" som innebär att man på ett sim-kort har två abonnemang. Ett till företaget och ett privat. Problemet är att man inte får välja det privata själv och det som ingår är svindyrt att ringa på, det dödar lite poängen då jag använder telefonen mycket privat.

Ska få jobbtelefon då jag börjar nytt jobb i höst och vill inte springa runt med två telefoner. Det är ju 2014, känns vansinnigt att inte ha allt i samma.
Citera
2014-06-19, 16:41
Moderator
Tystnads avatar
Har med letat efter liknande men verkar inte finnas.

Förmodligen för att operatörerna inte tjänar något på dessa tjänster, teknisk går det säkert lösa men finns inga pengar att hämta här.
Citera
2014-06-19, 17:29
Medlem
DingusMcDucks avatar
Det går alldeles utmärkt, t ex Tele2 erbjuder det till (enbart) företagskunder. Det fungerar så att man anger en av två olika PIN-koder när man startar telefonen. Den ena används för jobbet, den andra privat.
Citera
2014-06-19, 21:36
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
Gammal tråd men man får så mycket skäll om man startar en ny.

Hur ligger det till idag? Den enda hyfsat vettiga lösningen jag hittar är Telias "delad faktura" som innebär att man på ett sim-kort har två abonnemang. Ett till företaget och ett privat. Problemet är att man inte får välja det privata själv och det som ingår är svindyrt att ringa på, det dödar lite poängen då jag använder telefonen mycket privat.

Ska få jobbtelefon då jag börjar nytt jobb i höst och vill inte springa runt med två telefoner. Det är ju 2014, känns vansinnigt att inte ha allt i samma.

Det finns fortfarande mobiler som är avsedda för två SIM-kort. Det kanske skulle vara nåt för dig?
Citera
2014-06-20, 02:19
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Det går alldeles utmärkt, t ex Tele2 erbjuder det till (enbart) företagskunder. Det fungerar så att man anger en av två olika PIN-koder när man startar telefonen. Den ena används för jobbet, den andra privat.
Har bara tittat som hastigast men hittar det inte på deras hemsida. Vill du länka till tjänsten är du snäll
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det finns fortfarande mobiler som är avsedda för två SIM-kort. Det kanske skulle vara nåt för dig?
Jag skulle helt klart helst slippa vara begränsad till att välja mobil efter den egenskapen. Är oftast skräpmobiler för den kinesiska marknaden som har möjlighet att ha två simkort, enligt min erfarens iaf.
Citera
2014-06-20, 04:15
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Har bara tittat som hastigast men hittar det inte på deras hemsida. Vill du länka till tjänsten är du snäll

Jag försökte hitta tjänsten på tele2.se, men lyckades inte så bra. Men om du har ett företag så är det bara att ringa kundservice. Du behöver sannolikt ett nytt simkort för att det ska fungera.
Citera
2014-06-20, 09:41
Medlem
bog11s avatar
Citat:

Jag skulle helt klart helst slippa vara begränsad till att välja mobil efter den egenskapen. Är oftast skräpmobiler för den kinesiska marknaden som har möjlighet att ha två simkort, enligt min erfarens iaf.

Nokia
Samsung
HTC

Skräptelefoner?????
Citera
2015-04-04, 12:59
Medlem
Bump.

Något nytt på den här fronten sedan sist? Fyllgubbe påstår sig ju ha tjänsten men lämnar ju inte ut några detaljer!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in