2010-04-14, 22:18
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Borelia
Ja, det där ska du verkligen vara nöjd med, du är bättre än mig, vilket får mig att må dåligt
Så nu får du inte posta fler bilder.
Ditt illamående gör mig ytterst välmående! Nä men du ska också veta att det har tagit väldigt lång tid att måla det där, jag är inte direkt snabb. Jag har tänkt försöka få honom riktigt snygg och jag kommer inte lägga lika mycket tid på vanliga gubbar direkt. Men om inte annat så testa mitt tips med att tillsätta vatten för att tunna ut färgen, mycket skönare när man ska få till fina toner.

Om du/någon annan är intresserade av vilka färger jag använde så:
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat
https://www.flashback.org/t579828 finns ju annars om ni ska posta bilder.
Absolut, jag tänkte att det kanske var okej här ändå eftersom det gällde just den här tekniken, gubben är ju inte ens färdigmålad. Men nästa gång kanske det ändå är lika bra att posta i bildtråden och länka dit då.
Senast redigerad av Fr0ggeh 2010-04-14 kl. 22:23.
Citera
2010-04-16, 18:51
Medlem
Varulvs avatar
När man diskuterar tekniker/färger är det okej att visa med bilder. Annars är det bildtråden som gäller.

/Mod
Citera
2010-06-15, 20:02
Medlem
Kakormedsafts avatar
tjena allihoppa, håller på att målar några warriors of minas tirith och undrar, vad är en wash och hur gör man med det?
Citera
2010-07-14, 17:21
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakormedsaft
tjena allihoppa, håller på att målar några warriors of minas tirith och undrar, vad är en wash och hur gör man med det?

En wash är en vattnig färg förstärker detaljers kanter o.s.v samt för att göra rustningar "smutsiga" eller vad som. Enda sättet är att prova sig fram.
Citera
2010-08-20, 17:09
Medlem
Hej kan någon vänlig själ gå igenom grunderna för olika tekniker och hur man ska måla dwarfs för bästa resultat. Har presis börjat och har noll koll på allt och har handlat ett kit med dvärgar och nightgoblins jag kör dvärg och tjejen goblin. och vi försöker så gått de går men tänkte om någon kunde förklara lite typ grunda med den färgen måla rustningen med den o för att få fram "ringbrynjan" så gör du så här det är mitt största problem och att få fram en guldig färg med den som ingick i paketet.
Citera
2010-08-20, 17:21
Medlem
Taluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
En wash är en vattnig färg förstärker detaljers kanter o.s.v samt för att göra rustningar "smutsiga" eller vad som. Enda sättet är att prova sig fram.
Vill bara lägga +1, och repetera precis det Varulv säger. Det krävdes nämligen för mig att flera andra sade samma sak, innan jag själv fick för mig att prova washfärger. Det de sade var: "prova". Börja öva med en fleshwash t.ex., så förstår du principen med den och kan sedan ta tekniken vidare dit du vill och ser potential. Det är ingenting högt avancerat, men det ger liksom en fyllighet till texturen du målar. Skuggningar blir så sjukt snygga.
Citera
2010-08-21, 12:37
Medlem
När det gäller washes, se till att spä ut fleshwashfärgen, annars ser alla ut att ha solat solarium alldeles för länge. Tyvärr ger det också effekten att figgarnas hud ser ut att ha lackats. Därför är det, enligt mig, snyggare att måla lager på lager och gå upp i hudtoner med kanske dark flesh i botten, sedan dwarf flesh och på ytterdelar elf flesh. Det kräver mer av den som målar, men det är klart snyggare. Om inte kan du försöka med en matt warnish för att försöka få bort den glansiga effekten.

Till snyggtim, börja med att måla figgarna svarta. För att få till chainmailen ska du helst drybrusha. Det innebär att du tar en lite stabbigare borste, helst en välanvänd drybrush, och tar lite av färgen chainmail eller boltgun metall (vill du kan du blanda in lite guld, brons eller annan färg) och så torkar du av det mesta av färgen från penseln. Sen ska du inte måla, utan mer borsta på färgen på ringbrynjorna, vapen och hjälmar, det krävs inte mycket träning för att få det att se bra ut.
Det är bra att börja med metalldelarna och göra dem för det är lätt att komma åt skaft och skägg när man grybrushar. Om du vill kan du även drybrusha skägg och hår, fungerar väldigt bra med grått skägg.
På det sättet är dvärgar rätt enkla att måla. Det går att göra det snyggt väldigt snabbt och enkelt. När det gäller goblinerna är det svårare, men jag skulle rekommendera att måla huden med först snot green, därefter allt förrutom de djupare vecken med goblin green, då får man en skuggeffekt.
Lycka till!
Citera
2010-08-22, 12:32
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssen2
När det gäller washes, se till att spä ut fleshwashfärgen, annars ser alla ut att ha solat solarium alldeles för länge. Tyvärr ger det också effekten att figgarnas hud ser ut att ha lackats. Därför är det, enligt mig, snyggare att måla lager på lager och gå upp i hudtoner med kanske dark flesh i botten, sedan dwarf flesh och på ytterdelar elf flesh. Det kräver mer av den som målar, men det är klart snyggare. Om inte kan du försöka med en matt warnish för att försöka få bort den glansiga effekten.

Till snyggtim, börja med att måla figgarna svarta. För att få till chainmailen ska du helst drybrusha. Det innebär att du tar en lite stabbigare borste, helst en välanvänd drybrush, och tar lite av färgen chainmail eller boltgun metall (vill du kan du blanda in lite guld, brons eller annan färg) och så torkar du av det mesta av färgen från penseln. Sen ska du inte måla, utan mer borsta på färgen på ringbrynjorna, vapen och hjälmar, det krävs inte mycket träning för att få det att se bra ut.
Det är bra att börja med metalldelarna och göra dem för det är lätt att komma åt skaft och skägg när man grybrushar. Om du vill kan du även drybrusha skägg och hår, fungerar väldigt bra med grått skägg.
På det sättet är dvärgar rätt enkla att måla. Det går att göra det snyggt väldigt snabbt och enkelt. När det gäller goblinerna är det svårare, men jag skulle rekommendera att måla huden med först snot green, därefter allt förrutom de djupare vecken med goblin green, då får man en skuggeffekt.
Lycka till!

Ja givetvis kan man göra så också, jag föredrar bara inte att supermåla mina Core/Troop-units med sån precision utan använder det för mer speciella karaktärer, monster eller tanks.
Citera
2010-08-27, 19:25
Medlem
Hur blir resultatet om man använder andra färg än dem avseda warhammer-färgerna? Till exempel färger av märket Humrol.
Citera
2010-08-28, 19:59
Medlem
237s avatar
Har börjat göra miniatyrer av kända byggnader/rum. Slog mig att man kanske kunde göra ett rum för att sälja till Warhammer-fantaster, men jag kan INGENTING om detta spel, så ...

Det jag främst undrar är vilken skala ett rum ska ha i förhållande till gubbarna? Nåt mer man bör tänka på?
Citera
2010-08-29, 14:51
Medlem
dozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har börjat göra miniatyrer av kända byggnader/rum. Slog mig att man kanske kunde göra ett rum för att sälja till Warhammer-fantaster, men jag kan INGENTING om detta spel, så ...

Det jag främst undrar är vilken skala ett rum ska ha i förhållande till gubbarna? Nåt mer man bör tänka på?

jag förstår inte riktigt vad du menar med rum, men om det är dioramor och liknande som man kan ställa sina figurer i så är det nog inte så stort intresse skulle jag tro. det känns som att dom som är tillräkligt bra på att måla för att känna att dom vill ställa sina figurer i små diaramor så gör dom dom skälva.
men snygga ruiner eller futuristiska byggnader till 40K kan vara trevligt. men jag tror tyvär att det kostar mer att göra en du kommer att få för det om du försöker sälja det.
Citera
2010-08-29, 18:12
Medlem
Kakormedsafts avatar
tjena igen, jag ska måla om min empire armé och undrar då vilket medel man ska använda för att ta bort färgen, det är mestadels plast gubbar men några metall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in