2010-02-21, 12:02
Medlem
Jag hade tänkt försöka ta mig till någon second-hand affär eller liknande för att leta upp lite Kalle Anka tidningar på svenska med min personliga favorit Don Rosa (älskar hur han lägger till detaljer som kan få en att skratta mer än själva historien)
Men! Jag undrar om någon vet/kan hjälpa mig om i vilka svenska tidningar/vilka år som Don Rosa's historier har lagts med i tidningen
Citera
2010-02-21, 12:24
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squ33k
Jag hade tänkt försöka ta mig till någon second-hand affär eller liknande för att leta upp lite Kalle Anka tidningar på svenska med min personliga favorit Don Rosa (älskar hur han lägger till detaljer som kan få en att skratta mer än själva historien)
Men! Jag undrar om någon vet/kan hjälpa mig om i vilka svenska tidningar/vilka år som Don Rosa's historier har lagts med i tidningen
Måste du köpa veckotidningarna då? Det verkar ju oerhört mycket enklare att köpa album.
Citera
2010-02-21, 13:09
Bannlyst
Eller att läsa dem på internet, http://disneycomics.free.fr/index_rosa_date.php
Citera
2010-02-21, 14:24
Medlem
Jag visste faktiskt inte att de fanns på album, isåfall köper jag de självklart. Hittade nu via sidan i den andra posten att alla Don Rosas har släppts i "Hall of Fame" böcker som finns på adlibris så nu blir det till att beställa.
Citera
2011-03-02, 22:41
Medlem
1993s avatar
Bumpar den här, finns dessa serier inscannade på svenska? Håller på att köpa hem hela setet, men med min ekonomi går det så segt! Vill läsa nu!
Citera
2011-03-02, 23:28
Medlem
gothmoogs avatar
http://comicwiki.dk/wiki/Don_Rosas_Samlede_V%C3%A6rker

Vänta på detta. Ska komma till Sverige också senare i år.
Citera
2011-03-14, 23:14
Medlem
rattugglans avatar
Hoppas den släpps här också. Den svenska översättningen håller redan mycket bra klass, finns nog inget att anmärka på där..
Citera
2011-03-14, 23:40
Medlem
gothmoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Hoppas den släpps här också. Den svenska översättningen håller redan mycket bra klass, finns nog inget att anmärka på där..

Den ska släppas här senare i år. De håller på att arbeta på tredje volymen just nu
Citera
2011-03-15, 01:21
Medlem
Vart kan man förboka?
Citera
2011-03-16, 20:43
Medlem
Charteriss avatar
Jag har redan alla Hall of Fame böckerna med Don Rosa. Men hans samlade verk kommer nog vara snäppet vassare, ser i alla fall stiligt ut. Mycket frestande att skaffa när det väl kommer till Sverige. Man kan dock undra vad priset kommer vara. Hoppas det inte är alltför dyrt.
Citera
2011-03-17, 00:47
Medlem
gothmoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Vart kan man förboka?

Det kan man ej göra ännu
Citera
2011-08-05, 21:41
Medlem
Nu kan man det.