2010-02-21, 10:03
Medlem
Jag kör Windows XP. Jag ändrade lite i msconfig>autostart och tog bort några program så att datorn skulle ta kortare tid att starta, typ itunes, office-paketet etc. Nu när jag startar datorn så måste jag klicka på mitt användarkonto innan jag kommer in i Windows. Jag vet inte vad jag ändrade som orsakade detta men det är otroligt störande och jag skulle vilja ordna det. Hur göra?
Citera
2010-02-21, 10:33
Medlem
Muckarduvas avatar
Installera XP-versionen av TweakUI och markera autoinloggning.

TweakUI är bra att ha till en massa annat också. Kan hämtas gratis på Microsoftsidorna.
Citera
2010-02-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Installera XP-versionen av TweakUI och markera autoinloggning.

TweakUI är bra att ha till en massa annat också. Kan hämtas gratis på Microsoftsidorna.

Ok, tack! Men det måste finnas ngt sätt att ordna det utan att installera ett program? Det funkade ju innan jag ändrade i msconfig.
Citera
2010-02-21, 12:10
Medlem
EvilTouchs avatar
Start -> Kör
skriv "control userpasswords2" och bocka av "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn"
Citera
2010-02-21, 15:04
Medlem
DigitalAngels avatar
Har du någon ASP.net-användare? Ta bort den så det endast är ditt användarkonto kvar. Inaktivera gästkontot.
Citera
2010-02-21, 15:12
Medlem
Läs följande sida, skitenkelt att göra utan att behöva installera något: http://support.microsoft.com/kb/315231
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in