2010-02-21, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej, investmentbolag har långsiktiga innehav i ett mindre antal aktier. Man ägnar sig alltså inte åt daytrading, annat än i blygsam skala. Ett investmentbolag är gynnat ur skattesynpunkt och skulle förlora sin särskilda skattestatus om man ägnade sig huvudsakligen åt kortsiktiga placeringar. Som privatperson skall du betala 30 procent i skatt på alla vinster, såväl utdelningar som kapitalvinster. Detta slipper investmentbolaget. Snacka om dålig jämförelse...

Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
I tidningen är det artiklar varvat med olika inbjudningar till events och erbjudanden.
En del fördelar om man vill nätverka i nöjeslivet...men inte så mycket mer.

Är typ alla dessa eventsen i STHLM?
Citera
2010-02-21, 05:56
Medlem
Newbienews avatar
Mest i stockholm , men även utomlands ibland o andra städer.
Citera
2010-02-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerpro
Hur är det att va medlem i denna vip-förening egentligen?

Du får en tråkig tidning med annonser för dyra saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Pokerpro
Själv saknar jag några hundra tusen för att få va med men jobbar hårt på att uppfylla kravet i förmögenhet (5millar) och hoppas på att uppfylla kravet för medlemskap till årsskiftet.

Sen förmögenhetsskatten avskaffades finns inte längre några offentliga uppgifter över individuella förmögenheter, endast inkomstuppgifter. Att du skrapat ihop fem millar ger dig alltså inte någon prenumeration, du måste ha en tillräckligt (1.5?) stor deklarerad årsinkomst.
Citera
2010-02-21, 22:13
Medlem
njea tror nog deklarerad inkomst bara behöver ligga kring 800', dock lite osäker.
Citera
2010-02-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickeT
njea tror nog deklarerad inkomst bara behöver ligga kring 800', dock lite osäker.

nej det var några år sedan det bara krävdes 800k.
Citera
2010-02-21, 23:47
Medlem
Suggans avatar
Citat från http://www.connoisseurint.se/

Vem distribueras tidningen till?
Magasinet distribueras till de 41 300 personer i landet som har en deklarerad inkomst över 1 200 000 kronor. Connoisseur Exclusive distribueras i december varje år till 6 500 personer med en förmögenhet över 5 miljoner och till de 8 500 personer med högst inkomst.
Ålder 20 -65 år.
Citera
2010-02-24, 10:29
Medlem
Ben.Vaddass avatar
Hej Connoisseurer är egentligen inget märkvärdigt förutom att man är medlem. Min familj har varit medlem i flera år, och visst tidningen är trevlig att läsa då och då. Men framförallt är det en bra affärsidé.

Det finns olika tillval som medlem ex. red carpet som ger dig tillgång till biopremiärer, evenemang, lite fester etc. Dessutom tror jag du slipper köa på vissa klubbar runt stureplan med ett sånt kort. Kortet kostar några tusen om året, finns 2 st olika tror jag. Du blir inbjuden till olika "events", nästan alla kostar pengar.

Det finns även ett community för connoisseurer, CC-club som playahead för rika

Det är ett bra kontaktnät om man är egen företagare.
Citera
2010-02-24, 10:56
Medlem
jumpcuts avatar
Jag tycker att själva tidningen är rätt ointressant i sig utöver någon enstaka artikel då och då, dessutom känns det som att de satt gränserna något för lågt med tanke på annonserna. Men å andra sidan är det säkert många nykomlingar till prenumerationslistan som blir sporrade att tjäna ännu mer pengar för att verkligen kunna vara en del av den klubben folk tror att man är bara för att tidningen dimper ner i brevlådan.

Jag är visserligen i det närmaste helt ointresserad av den livsstilen och känner mig rätt obekväm de få gånger jag hamnar med folk som tycker att Red Carpet och nyckelkort och allt vad det är innebär någon slags objektiv status, så jag kanske inte är den bäste att avgöra i frågan
Citera
2010-02-24, 11:46
Medlem
Guybrushs avatar
Är det bara jag som tycker det ser ytterst osmakligt ut då man är hemma hos folk som strategiskt placerat sina connoisseur-tidningar framme på vardagsrumsbord och liknande, som om det vore nån sorts coffee table-böcker. Tidningen är för det mesta helt ointressant. Jag är ingen jantelagsmänniska, men nån jävla nivå kan man väl hålla.
Senast redigerad av Guybrush 2010-02-24 kl. 11:49.
Citera
2010-02-24, 11:57
Medlem
Salorms avatar
Jag kan tycka att det är intressant att bläddra igenom tidningen ibland men oftast läggs de bara i hög. Jag är inte med i exclusive ska tilläggas.
Det är fan mer status att slita fram ett AmEx Centurion (något jag inte har).
Citera
2010-02-24, 16:08
Medlem
Hur är det med om man har ett AB? Svärfar har en tankläkarpraktik registerad som AB (ensam ägare) jag är ganska säker på att han endast plockar ut ca 30kkr i månadslön. Dock så har AB tillgångar på över 10 miljoner och jag har sett att han har Connoisseure liggandes bland väntrumstidningarna.
Citera
2010-02-24, 17:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatankomplex
Hur är det med om man har ett AB? Svärfar har en tankläkarpraktik registerad som AB (ensam ägare) jag är ganska säker på att han endast plockar ut ca 30kkr i månadslön. Dock så har AB tillgångar på över 10 miljoner och jag har sett att han har Connoisseure liggandes bland väntrumstidningarna.

Va? Att regga ett aktiebolag gör du för 100k. Iallafall senast jag kollade vilket var ett par år sen, men ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in