Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-21, 01:39
Medlem
Marqels avatar
Hej FB!

Suck. Har haft lite problem med min dator på sistone. Kan sitta vid den i några timmar, och om jag har otur så blir det en bluescreen i några millisekunder och därefter dör den.
Efter detta roliga spektakel så går det faan inte att få på den igen på cirka 10-15 minuter. Den kommer till BIOS-menyn och då fryser den och jag får manuellt stänga av den igen. Detta försvinner efter den innan angivna tiden och sedan kan den sättas på igen.
Samma sak händer när jag försöker starta om datorn.

Och häromdagen så fick jag bluescreen nästan direkt när jag loggat in på Windows och därefter har den inte kunnat starta. Den kommer till BIOS och fryser som "vanligt" i en tid. Sen när den väl slutar med det så kommer den inte längre än när den laddar Windows innan bluescreenen kommer igen.
Datorn fungerade i felsäkert läge utan problem.

Så det fick bli en formatering idag och uppdatera mitt pirat-XP till pirat-Win7. Men problemet återstår med det omöjliga uppstartandet efter omstart.

Börjar undra om det är ett värmerelaterat problem, eller om det är min GPU som har ballat ur totalt.

Någon som har haft ett liknande problem får gärna säga vad fan jag ska ta mig till för att lösa detta?

Spanks på förhud!
Marqel
Citera
2010-02-21, 01:41
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad står det i Event-loggen (som du kan läsa i felsäkert läge)?
Citera
2010-02-21, 01:48
Medlem
Marqels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Vad står det i Event-loggen (som du kan läsa i felsäkert läge)?

Det vetefan. Har inte fått något felmeddelande i Win7 än, och var för lat för att googla felkoden när datorn väl fungerade halvt, höhö. Har precis fixat drivers till mitt grafikkort, och nu funkar det att starta datorn utan bluescreen i alla fall.
Omstartande har varit sjuukt jobbigt när jag formaterat. Herrejesus. Har tagit mig ett par timmar extra att formatera än vad det brukar göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in