2010-02-20, 23:32
Medlem
horses avatar
Vad ska jag göra nu? Jag behöver akut hjälp!

Sitter och installerar WoW på min dator och nu står det "Put in Cd 2" och när jag ska öppna cd facket så vill det inte öppna, reagerar inte när jag trycker på knappen och inget händer. Jag vet inte vad jag ska göra? Måste få klart installationen...
Citera
2010-02-20, 23:49
Medlem
Du har ett "emergency" sätt att öppna den på.
Ta en nål och stick in den i det extremt lilla hålet under släden på DVD läsaren, tryck in ordentligt så åker släden ut.

ta ut och sedan lägg tilbaka skivan och testa igen.

i annat fall, stäng av datorn , öppna chassit , kolla att sladdarna sitter i.
om allt ser bra ut starta datorn och testa DVD läsaren igen.
Funkar den fortfarande inte , prova byta DVD läsare och kablar, funkar inte den heller så kan jag bara gratulera, du får köpa nytt moderkort...helst ny dator och inte nån DELL/HP etc etc....plocka ihop en på typ Komplett.se eller liknande.
Senast redigerad av snirv 2010-02-20 kl. 23:53.
Citera
2010-02-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Du har ett "emergency" sätt att öppna den på.
Ta en nål och stick in den i det extremt lilla hålet under släden på DVD läsaren, tryck in ordentligt så åker släden ut.

ta ut och sedan lägg tilbaka skivan och testa igen.

i annat fall, stäng av datorn , öppna chassit , kolla att sladdarna sitter i.
om allt ser bra ut starta datorn och testa DVD läsaren igen.
Funkar den fortfarande inte , prova byta DVD läsare och kablar, funkar inte den heller så kan jag bara gratulera, du får köpa nytt moderkort...helst ny dator och inte nån DELL/HP etc etc....plocka ihop en på typ Komplett.se eller liknande.
Kan ju dock bli lite svårt att kolla kablar och dylikt eftersom TS har en bärbar.

Prata med Dell annars och se vad de säger om saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in