2010-02-21, 00:23
Medlem
Newbienews avatar
Skönt,låter bra att röntga henne. Lycka till

ps.här kan man teckna försäkring
https://online.agria.se/Kund/tecknaf.nsf/step1?ReadForm&PetType=042
Citera
2010-02-21, 01:09
Medlem
Tack för all hjälp!

Kärlek!
Citera
2010-02-21, 09:59
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppkloss
Hon spinner inte under vidrörning. Men hon gillar det inte. speciellt vid roten. Fan är nojig och orolig nu.
utöver det så beter hon sig normalt. Bus, och lel. Hon är väldigt social och äter och skiter som hon ska. Hon verkar inte ha nå problem med balansen.

Detta hände för nån vecka sen. Jag ska hålla extra koll på detta och ringa imorgon. Någon som ha ett telefonnummer?

EDIT: Eliza CT tack ska kolla upp det.

Edit: Jag ringde strömsholm nu och berättade hela historian och hon ansåg att det inte var akut men att jag ska boka tid i veckan så dom kan utföra en röntgen på svansen iaf. Så nu känner jag mig lite lugnare. Tack för all hjälp.

Love!

Jag håller tummarna!
Om en svårare skada sitter några cm ner på svansen kan dom givetvis amputera en del så den inte hänger och släpar. Det blir en "Pelle Svanslös", men katten använder svansen till både att hålla balans med och visa känslor.
Förlamningssymtom kommer när skadan sitter högst upp vid svansroten. Jag var kanske lite otydlig där.
Mvh
Citera
2010-02-26, 01:50
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:
Tro mig när jag säger att det inte alls var min avsikt att på någotvis skada min lilla älskling. Mår jättedåligt av detta. Jag ska ringa en veterinär på måndag och rådfråga.

Jag har haft katt hela mitt liv så pula inte på mig kommentarer som att jag inte bör ha katt. Hon får all kärlek jag kan ge. Det var som sagt mitt under en grov ångestattack som detta skedde så jag agera utan att tänka.
hoppas verkligen att detordnar sig för dig å din lilla katt
men ring en vetrinär för det låter som en nervskada.
men förhoppningsvis så e det inget allvarligt.
håller tummarna för lill-kissen
Citera
2010-02-26, 14:17
Medlem
Eliza CTs avatar
Ja, hur har det gått?
Hoppas det gått bra!
Mvh
Citera
2010-02-27, 21:24
Medlem
Det löste sig av sig själv. Hon började lyfta svansen nån dag efter denna tråd skapades och idag är den fullt fungerande om man kan uttrycka det så.

Hon kissar och bajsar som vanligt så inga nerver är skadade.

Slutet gott allting gott.
Citera
2010-02-27, 23:30
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Det löste sig av sig själv. Hon började lyfta svansen nån dag efter denna tråd skapades och idag är den fullt fungerande om man kan uttrycka det så.

Tack för uppdateringen! Så skönt att allt löste sej! Då var det en stukad svans då
Mvh
Citera
2010-02-28, 13:25
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:

jättekul å höra att allt ordnade sig
var lite orolig där ett tag!
men som du bsjälv sa: slutet gott allting gott
Citera
2010-02-28, 14:11
Medlem
Omegachrs avatar
Roligt att höra!
Citera
  • 1
  • 2