2010-02-20, 00:57
Medlem
Hej!

Jag behöver lite hjälp. Sitter på en emachines E725 och har just fått Windows 7 som jag blivit rekommenderad av så många...

När datorn går i viloläge (skärmen blir svart...) så fastnar den där vad jag än gör för att väcka den (skärmen fortsätter att vara svart )

När jag startar om datorn med hjälp av power-knappen så kommer jag till inloggningssidan och när lösenord skrivits in så fastnar jag i "välkommen"-sidan, med en liten snurrande ring och fin Windows 7 grafik. I början så flimmrade även skärmen, men efter uppdatering av drivrutiner till grafikkortet så löste det sig.

Mycket tacksam för en lösning på detta!
Citera
2010-02-20, 02:36
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör diagnosen: powercfg -energy

http://www.howtogeek.com/howto/7638/...er-efficiency/
Citera
2010-02-20, 10:13
Medlem
Tack! Här kommer resultaten, jag har faktiskt försökt att analysera dem men borde väl säkert gjort ett bättre jobb... Någon som direkt ser något jag kan göra?

Fel

"Energiprincip:Valbar USB-frånkoppling är inaktiverad (vid nätdrift)"

8 st olika "USB-energisparläge:USB-enheten går inte i energisparläge" med olika siffror tillhörande...

"Processoranvändning:Processoranvändningen är hög"

"Plattformens energisparfunktioner:Stöd för adaptiv ljusstyrka på bildskärm" -ville att jag skulle installera senaste "BIOS"?...

Varningar...

"Plattformens timerupplösning:Plattformens timerupplösning" -"Aktuell timerupplösning (enheter om 100 ns) 12500
Maximal timerperiod (enheter om 100 ns) 156001"

"Plattformens timerupplösning:Väntande timerbegäran" -"Begärd period 20000" -firefox har begärt en mindre timerupplösning...

"Energiprincip:Bildskärmens timeout är lång (vid batteridrift)" -"Timeout (sekunder) 900"

"Energiprincip:Bildskärmstimeout är lång (vid nätdrift)" -"Timeout (sekunder) 900"

"Energiprincip:802.11-signalenergiprincipen är inställd på Höga prestanda (vid nätdrift)
Den aktuella energiprincipen för 802.11-kompatibla trådlösa nätverkskort är inte konfigurerad för användning av energisparlägen."

Sedan säger den att firefox drog mycket prestande under sökningen, liksom "lsass.exe", 2 st "svchost.exe", explorer.exe, ashServ.exe, System och dwm.exe, i den ordningen.

Information

bl.a.

Strömsparläget S1 stöds false
Strömsparläget S2 stöds false
Strömsparläget S3 stöds true
Strömsparläget S4 stöds true

Någon som kan tyda något konkret som kan göras nu?

tack tack tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in