• 1
  • 2
2010-02-19, 20:44
Medlem
Det är kanske läge för dig att sluta spela.
Citera
2010-02-21, 01:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
" För dom pengarna vill jag inte röra då det är sparpengar till framtida bostad ex."

Alltså - du har pengar men vill ljuga för soc? Om du inte förstår att du då per default är en parasit så är det något fel i huvudet på dig! Dagens ungdom verkar tro att man både kan ha kakan och äta den - samtidigt?

Du kommer inte att få en krona från soc så länge du har pengar på ett fondkonto, tyvärr.
Citera
2010-02-21, 09:07
Medlem
Trinnits avatar
Om du har sparpengar, oavsett om de är "till en framtida bostad" eller inte ska du givetvis inte få pengar av socialen. Du kan inte ha en massa undanstoppade pengar och samtidigt kräva staten på pengar för att kunna överleva fattar du väl. Använd de pengar du har för att klara mat och hyra, som alla andra gör.

Det är när frågor som dessa dyker upp som jag börjar fundera på om det inte egentligen är vettigare för ett land att slopa många av de sociala systemen så att det krävs att folk anstränger sig för att på mat på bordet.

Du kommer hursomhelst inte få några soc-pengar.
Citera
2010-02-21, 15:45
Medlem
Rigels avatar
Socialen underhåller inte folks kapital, som en bekant till mig som jobbar som socialarbetare en gång sade. Har du tillgångar måste dessa realiseras först innan socialbidrag betalas ut, undantag kan göras för någon månad eller två om man har bostadsrätt, men endast 1-2 månader.

Ett tips för alla myglare som söker bidrag men som ändå har tillgångar är att ha alla pengar i bankfack för där har socialen/myndigheterna ingen laglig rätt att få tillträde till.
Citera
2010-02-21, 15:52
Medlem
Du har sparpengar men går till soc för att andra ska betala för dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in