2010-02-19, 13:25
Medlem
Goddag

Har ändrat och pillat för mycket på datorn och vips så har jag ställt till med oreda. Har förmodligen något fel med Startkonfigurationen men vet inte exakt vad och inte heller orsaken.

I BIOS får jag meddelandet" Det gick inte att starta Windows. Det kan bero på ändring i maskin eller programvaran". Därefter får jag två alternativ:

*Starta Startkonfigurationen
*Starta Windows 7 normalt (Laddar men leder tillbaka till BIOS och vidare till samma alternativ)

Jag väljer att starta Startkonfigurationen. Den verkar hitta problemet men lyckas inte reparera den så jag postar loggen istället:

Diagnostik och reparationslogg för Startreparation:

Citera
2010-02-19, 13:40
Medlem
Bara & installera om hela operativet... sorry
Citera
2010-02-19, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med en reparation av OS.
Citera
2010-02-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provar med en reparation av OS.

Vad menar du nu? Hur ska man reparera OS? Det allra viktigaste är att komma in i hårddisken då jag har värdefull data där(vet att jag borde gjort backup)som jag vill åt och behålla. Därefter kan jag ominstallera eller göra vad som helst.
Citera
2010-02-19, 13:49
Medlem
Hittade ett vertyg som heter Partition Table Doctor. Tror ni att det kan vara till hjälp eller något som jag behöver? Återvänder vid 5-tiden.
Senast redigerad av ays10 2010-02-19 kl. 13:55.
Citera
2010-02-19, 18:42
Medlem
Ingen som kan hjälpa till med något?
Citera
2010-02-19, 19:29
Medlem
du har PM
Citera
2010-02-19, 22:42
Medlem
Problem löst mer eller mindre. En ominstallation av Win7 kommer att behövas men jag lyckades med hjälp av Hirens Boot komma in i hårddisken och kopiera över mina filer. Detta var ju det primära målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in