2010-02-19, 12:54
Medlem
Lesras avatar
Tja! Jag har en ganska så nytt jobb och hämtar ut lönen på banken, har inte gjort så att lönen kommer direkt på mitt konto. Nu har jag lyckats med att slarva bort lappen som man ska lämna in på banken för att kunna hämta ut pengarna, vad ska jag göra? Jag vet att ingen annan kan ta ut pengarna eftersom man behöver legg.

Men hur ska jag göra för att få tag på pengarna så snabbt som möjligt?
Citera
2010-02-19, 13:00
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Tja! Jag har en ganska så nytt jobb och hämtar ut lönen på banken, har inte gjort så att lönen kommer direkt på mitt konto. Nu har jag lyckats med att slarva bort lappen som man ska lämna in på banken för att kunna hämta ut pengarna, vad ska jag göra? Jag vet att ingen annan kan ta ut pengarna eftersom man behöver legg.

Fråga din arbetsgivare om ny lapp?
Citera
2010-02-19, 13:04
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Fråga din arbetsgivare om ny lapp?

Första jag gjorde så klart. Fick dock inget svar, dom ryckte typ på axlarna..

Man kan inte gå till banken med sitt legg och så kan dom kolla upp om man har någon lön som man inte har hämtat ut?
Citera
2010-02-19, 13:08
Bannlyst
Citat:

Allt slarv har sitt pris.

Bara att vänta en månad och se över sina säkerhetsrutiner.

Inte smart att gå till arbetsgivaren och tala om att man är slarvig. Tig och lid.
Citera
2010-02-19, 13:12
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyrt
Allt slarv har sitt pris.

Bara att vänta en månad och se över sina säkerhetsrutiner.

Inte smart att gå till arbetsgivaren och tala om att man är slarvig. Tig och lid.

Inte så smart? Tror du att man får sparken om man har tappat bort ett papper på sin fritid?
Citera
2010-02-19, 13:26
Medlem
the new Cookies avatar
Sånna där lappar är inte giltiga hur lång tid som helst. Fråga på banken hur lång giltighet den har från det att den skrivs ut. Du måste vänta till den "gått ut" innan du kan få en ny av arbetsgivaren (annars kanske nån hittar den och lyckas ta ut så det blir två uttag). Har vart med om en liknande grej. Var ganska mycke meck att få tag på nån löntant som visste (det va landstinget) men dom löste det tillslut. Bittert att behöva vänta bara.
Citera
2010-02-19, 13:27
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the new Cookie
Sånna där lappar är inte giltiga hur lång tid som helst. Fråga på banken hur lång giltighet den har från det att den skrivs ut. Du måste vänta till den "gått ut" innan du kan få en ny av arbetsgivaren (annars kanske nån hittar den och lyckas ta ut så det blir två uttag). Har vart med om en liknande grej. Var ganska mycke meck att få tag på nån löntant som visste (det va landstinget) men dom löste det tillslut. Bittert att behöva vänta bara.

Åfan, drygt... Aja tack för ett bra svar!
Citera
2010-02-19, 15:24
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Åfan, drygt... Aja tack för ett bra svar!

Prata med banken som ställer ut lappen så ska du kunna få ut dina pengar. Tror knappast att du ska behöva vänta tills giltigheten gått ut.
Citera
2010-02-19, 17:07
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Prata med banken som ställer ut lappen så ska du kunna få ut dina pengar. Tror knappast att du ska behöva vänta tills giltigheten gått ut.

Var på banken, det gick ändå... Konstigt!

Aja, tack för svaren! Mod kan låsa om h*n vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in